Zvěřina a barvy podzimu: Restaurace ZEM odhaluje podzimní gastronomický kalendář
Restaurace ZEM, kulinární srdce lifestylového hotelu Andaz Prague, představuje sérii gastronomických eventů na říjen. Hosté se mohou těšit na jedinečné večery inspirované zvěřinou a poctu barvám a vůním podzimu.
Four Hands Dinner ZEM x Deer Restaurant – 22. října
Ve středu 22. října se restaurace ZEM stane dějištěm výjimečného pop-upu Four Hands Dinner, kde šéfkuchař Libor Kristofčák spojí své umění s Lubomírem Dolejšem z Deer Restaurant. Pětichodové menu věnované zvěřině nabídne hostům doslova cestu podzimním lesem. Začne se carpacciem z opečené jelení panenky doplněným macerovanou dýní Hokkaido s vanilkou, rybízovým gelem a nakládanými liškami.
V hlavních chodech zazáří pečená kostka kančího stehna na šípkové omáčce s tyrolským knedlíkem, topinamburovým pyré a chipsy z pancetty, dále jelení medailon v bylinkové krustě s celerovo-jablečným pyré a omáčkou Bordelaise s ostružinami. Vrcholem bude kombinace jelení panenky a Wagyu, doplněná bramborovým diamantem, kaštanovou espumou a černým lanýžem. Sladkou tečkou se stane poetický dezert „Lesní mýtina“, který tvoří pěna z lesních plodů, čokoládové parohy, jedlá zemina a rakytníkový gel.
Brunch v barvách podzimu – 26. října
Podzimní brunch v ZEM přináší chuť i vizuální paletu sezóny. Fermentované a nakládané plody, zvěřina se šípkovou omáčkou či dýňový cheesecake s nakládaným zázvorem tvoří menu, které oslavuje hloubku a hřejivou harmonii podzimních chutí. Inspirací jsou barvy spadaného listí a pomalé proměny přírody, které se odrážejí nejen na talíři, ale i v atmosféře celého prostoru.
Ústřicové večery – každý čtvrtek
I během podzimu budou čtvrteční večery v restauraci ZEM zasvěceny ústřicím. Oblíbený formát představuje čerstvé francouzské ústřice Fine de Claire s pečlivě vybranými bílými víny z Německa, České republiky i Francie. Milovníci ústřic si na své přijdou minimálně do konce října.
Šéfkuchař Libor Kristofčák spojí své umění s Lubomírem Dolejšem z Deer Restaurant
Zdroj: Hynek Hampl
Šéfkuchař Libor Kristofčák spojí své umění s Lubomírem Dolejšem z Deer Restaurant
Zdroj:
Hynek Hampl
Olomoucké tvarůžky omládly. Ikonická značka dostala novou tvář
Legendární Olomoucké tvarůžky přicházejí s novým vizuálním stylem. Tradiční pochoutka, která se v Lošticích vyrábí už téměř 150 let, získala moderní a svěží podobu, jež odkazuje na příběh svého zakladatele Aloise Wesselse a zároveň mluví jazykem dnešních spotřebitelů. Tradiční český sýr tak získává modernější kabát, který má oslovit nejen dlouholeté fanoušky, ale také mladší generaci nebo zástupce gastronomického sektoru. Původní receptura Olomouckých tvarůžků se nemění.
Olomoucké tvarůžky jsou nejen unikátní zrající sýr, ale jsou také součástí českého kulinárního dědictví. Nová podoba značky se opírá o příběh tvarůžkového průkopníka Aloise Wesselse. Zakladatel značky A. W. vybudoval z malé loštické výroby největší tvarůžkářský podnik Rakouska-Uherska. Právě Alois Wessels proměnil domácí výrobu v moderní podnik a zasloužil se o to, že si Olomoucké tvarůžky dodnes uchovávají svou typickou chuť a vůni. „Na tradici jsme hrdí, ale chceme být atraktivní i pro mladou generaci. Proto jsme vsadili na vizuální jazyk, který je moderní, rozpoznatelný a funguje jak v digitálním světě, tak mimo něj,“ říká Michal Pavelka, ředitel společnosti A.W., výrobce Olomouckých tvarůžků.
Iniciály AW zůstávají výrazným prvkem loga Olomouckých tvarůžků. Podobizna Aloise Wesselse je pak nově doplňkovým grafickým symbolem značky. Design etiket je po změně vizuálního stylu jednotný a zákazník snadněji rozpozná, že všechny druhy Olomouckých tvarůžků jsou od stejného výrobce A.W. „Slogan „Zrajeme spolu od roku 1876“ zase připomíná, že tvarůžky stejně jako lidé potřebují čas k dozrání. K jejich jedinečné chuti se často propracujeme postupně,“ doplňuje Michal Pavelka.
Cílem změny je přiblížit tvarůžky nejen dlouholetým fanouškům, ale i mladším spotřebitelům a gastronomickým podnikům. Nová vizuální identita má otevřít tvarůžkům dveře do současné české kuchyně. „Olomoucké tvarůžky mohou být sýrovou volbou číslo jedna pro všechny, kdo hledají nové chutě a zároveň dbají na zdravý životní styl,“ uvádí Leoš Kalandra, vedoucí obchodu a marketingu společnosti A. W., výrobce Olomouckých tvarůžků, a doplňuje: „Původní receptura Olomouckých tvarůžků se nemění včetně jejich charakteristické pikantní vůně a chuti. Tvarůžky stále vyrábíme podle tradičních receptur a řemeslných postupů, takže si je spotřebitelé dopřejí i nadále tak, jak je mají rádi.“
Nový vizuál Olomouckých tvarůžků
Zdroj: Olomoucké tvarůžky
Nový vizuál Olomouckých tvarůžků
Zdroj:
Olomoucké tvarůžky
Olomoucké tvarůžky obsahují pouze 0,5 % tuku, mají vysoký podíl bílkovin (28 %) a maximálně 0,4 g laktózy na 100 g výrobku. To vše bez konzervantů a umělých barviv, takže skvěle zapadají do současného trendu zdravého a kreativního stravování. „Díky skvělým nutričním hodnotám, chráněnému zeměpisnému označení a širokým možnostem kulinárního využití se Olomoucké tvarůžky mohou stát moderní značkou a silným ambasadorem české gastronomie,“ říká na závěr Leoš Kalandra.
Večer šesti rukou podruhé
Ve středu 15. října se v restauraci Vinograf uskuteční druhá degustační večeře Šest rukou. Kreativní šéfkuchař Vinografu Radek David a domácí šéfkuchař Andrej Mišutka tentokrát do Vinografu na Senovážném náměstí pozvali Tomáše Černého, šéfkuchaře z restaurace Dejvická 34, aby společně připravili mimořádné menu, ve kterém se potkají různé kuchařské rukopisy i inspirace.
Hosté se mohou těšit na sedmichodové degustační menu, které slibuje hravost, nápaditost i dokonalou souhru chutí. Stejně jako loni nebude chybět soutěžní prvek – kdo správně uhodne autory jednotlivých pokrmů, získá jako odměnu láhev Champagne.
O vinné párování se postará someliér Vinografu Tomáš Melich. Z kolekce více než 400 zajímavých vín převážně z menších rodinných vinařství, kterou sám pečlivě sestavil a přechutnal, vybere ke každému pokrmu to nejvhodnější víno, aby byl váš zážitek kompletní.
Až do konce večera však nebudete vědět, který z šéfkuchařů připravil jaký chod. Necháte se překvapit, nebo si předem nastudujete jejich menu a zkusíte jejich rukopis odhalit? A co když budou blafovat? Na prvním večeru Šesti rukou nepřiřadil jídla šéfkuchařům Radku Davidovi, Andreji Mišutkovi a Marku Fichtnerovi správně nikdo. Budete tentokrát první?
Degustační večeře Šest rukou
Zdroj: Vinograf
Degustační večeře Šest rukou
Zdroj:
Vinograf
Nápoj ze Starbucks nebo vafle z WAF-WAF za 1 Kč? Zkuste TasteTown
Česká aplikace TasteTown, kterou vymysleli tři dvacátníci, chce pomáhat objevovat nové chutě a zároveň ušetřit. A to se jí daří. Za 12 měsíců si aplikaci stáhlo přes 250 000 lidí, hlavně z řad gen Z. Uživatelům přináší exkluzivní slevy a limitky, jako třeba nápoj od Veroniky Vobecké ve Starbucks za 1 Kč, který byl k mání v září. Od zapojených podniků si přitom nebere žádné provize ani poplatky.
„TasteTown stojí na jednoduché myšlence: pomáháme lidem objevovat nové chutě a podniky a přitom ušetřit,” vysvětluje Filip Hanzel, spoluzakladatel TasteTown, ve které aktuálně najdete více než 1000 podniků, od kavárenských řetězců přes vinárny až po lokální bistra.
Aplikace TasteTown
Zdroj: TasteTown
Aplikace TasteTown
Zdroj:
TasteTown
Uživatelé mohou využít nabídky jako nápoj ve Starbucks s 50% slevou, brunch 1+1 v kavárnách a pekárnách TISSE nebo hranolky 1+1 ve Faency Fries. Aplikace funguje na bázi předplatného, měsíční stojí 149 Kč, roční varianta vyjde na 99 Kč měsíčně. A obojí se vám vrátí většinou už při prvním uplatnění výhodného dealu. Od října tu jsou nové exkluzivní nabídky, například libovolné vafle z WAF-WAF nebo burger z Hot Fellas podle vlastního výběru opět za 1 Kč.
„Během října spustíme také deal za 1 Kč s jedním mexickým řetězcem a další speciální dealy za 1 Kč máme naplánované až do konce roku. Uživatelé se mohou těšit na opravdu různorodé chutě a skvělé nabídky,” láká Luise Krist, spoluzakladatelka TasteTown. Cílem TasteTownu je podpořit také gastronomii a zapojeným podnikům nabízí férové podmínky. Výměnou za jejich propagaci a přivedení nových návštěvníků nechce žádné poplatky, ani provize. Jediné, co požaduje, jsou právě exkluzivní slevy.
Zdroj: TZ; zdroj foto: TZ