Mixér: mobilní stánky s kávou jako franšíza, gin pro dobrou věc nebo slavnostní otvíračky

Novinky ze světa gastronomie jsou opět tu. Tentokrát se podíváme do světa kávy, kvalitního alkoholu i firmy, která buduje další místo jako stvořené pro foodies. Mixér je tu v plné parádě.

Kofi-Kofi: Budování franšízingových poboček nám dává smysl

Milovníkům kávy asi netřeba představovat společnost Kofi-Kofi. Ostatní možná zbystří, když napovíme, že se jedná o mobilní stánky s kávou, které jsou v retro stylu a obslouží vás v nich mladí usměvaví studenti. Letos v srpnu to bude 10 let, kdy do ulic Brna vyjel první KofiTruck. Následovala Praha, Olomouc, Plzeň a také Znojmo.

Za originálním nápadem rozjet byznys s mobilním prodejem kávy stojí inspirace z dalekých cest. “Během mého cestování napříč Spojenými státy a západní Evropou mě velmi zaujal koncept food trucků a mobilních stánků s kávou. U nás tehdy nic takového neexistovalo. Rozjet podobný způsob prodeje, který je pro českého zákazníka něčím úplně novým, dostal proto jasnou zelenou,” vysvětluje Igor Slavík, jeden ze zakladatelů.

Čau čau. Dáme Kofi-Kofi?

A co název Kofi-Kofi? “To je vlastně taková slovní hříčka, která má jednak vazbu na moje mládí, kdy jsme si se spolužáky na gymnáziu ze srandy říkali všechno zdvojeně. A pak je to také zážitek z mých cest vlakem po Indii, kde na vás v zastávkách místní prodejci pokřikují chai-chai nebo kofee-kofee,” dodává s úsměvem Igor Slavík.

Během období pandemie se v Kofi-Kofi soustředili na provoz KofiBoxu (klasické kavárny) a hledání nových příležitostí v rámci franšízingu. “V rámci otevírání nových poboček, jsme se rozhodli pokračovat v úspěšném modelu a dát šanci lidem, kteří chtějí začít podnikat. My jim předáme část našeho know-how a společnou energií pak rozjíždíme nový byznys,” dodává Slavík.

Prozradil také, jakým způsobem se dají ukočírovat všechny pobočky, aby vše fungovalo hladce, a to i právě s ohledem na provoz franšízingových poboček. “Díky pokladnímu a manažerskému systému Storyous máme přesné statistiky z jednotlivých poboček. Víme, co se kde děje, jaké jsou tržby, a co kde funguje nebo naopak. Přístup k nim navíc máme v reálném čase a odkudkoliv. Využíváme také systém řízení skladových zásob, díky kterému můžeme synchronizovat objednávky a včas zajistit zásoby na všech našich pobočkách,” popisuje Slavík. Kromě funkcí a jednoduché obsluhy si také s kolegy pochvaluje možnost sofistikované práce s daty, která se osvědčuje v případě analýz tržeb nebo vyhodnocování úspěšnosti prodejních akcí.

Bohemian Gin pro dobrou věc

Je tady léto, které pro mnoho lidí znamená vytoužené období odpočinku. Vše se zpomalí a život se dá daleko lépe vychutnat. Jsou však lidé, kteří nehledě na roční období nemají klid a musí být neustále v pozoru a opatrní na své zdraví. Bohemian Gin se spojil s neziskovou pacientskou organizací Debra Česká republika, aby pomohl usnadnit život lidem s nemocí motýlích křídel.

Takzvaná nemoc motýlích křídel je dědičné onemocnění, které člověka provází již od narození. Způsobuje puchýře na kůži, která je velmi citlivá a jemná a nemocní jsou tak vystaveni neustálé bolesti. Nezisková pacientská organizace Debra ČR se snaží těmto lidem usnadnit život a společnost Premier Wines & Spirits skrze prodej limitované edice Bohemian ginu se jí rozhodla v její práci pomoci.

Distributor Bohemian Ginu představil speciální číslovanou edici, při jejíž koupi nejenže obdržíte bohémský gin, navíc ale také přispějete na pomoc právě neziskové pacientské organizaci Debra. Tím pomůžete lidem trpícím vzácnou nemocí motýlích křídel, kteří budou moci nadále využívat poradenství a podpory této pacientské organizace. Speciální limitovaná edice Bohemian Ginu je v prodeji za 1 495 korun, z nichž 500 korun jde na podporu Debry. Jedná se tedy o jednoduchý způsob příspěvku, neboť nikde nemusíte vyplňovat žádné formuláře.

Manifesto Anděl otevře 17. srpna a bude se zelenat

V Praze 5 na nároží mezi ulicemi Stroupežnického a Ostrovského už započaly stavební práce a Manifesto Anděl se chystá přivítat první návštěvníky 17. srpna. Zahajovací slavnost s hudebním programem a dalšími atrakcemi potrvá téměř týden.

“Budeme pořádat koncerty a další program pro naše první návštěvníky. Projekt jsme museli oddálit v čase kvůli pandemii, a proto si chceme odložený start déle vychutnat. Zároveň bude otevření komfortnější pro ty, kdo se těší stejně jako my – nikomu nic neuteče, pokud vynechá první hodiny provozu,” přibližuje Martin Barry, jak se Manifesto snaží vyhnout počátečnímu návalu, jaký pamatuje otevření minulých lokací. Objekt upoutá vzdušnou konstrukcí z lešení mentolové barvy, bazénkem a zelení, ale novinek bude nepočítaně. Projekt podle návrhu architektů Chybík+Krištof se od okamžiku odhalení těší velkému zájmu lidí a vyvolal příznivé reakce.

Gastronomické městečko

V Manifestu bude 15 restaurací a většinu podniků věrní návštěvníci Manifesta ještě neznají. “Vznikne zde panasijská sekce, kde hosté najdou rozličné asijské speciality vedle sebe, například nové japonské bistro Taiko, jehož specialitou je ramen i japonský street food. Budeme mít i korejskou kuchyni. Jídlo se bude v Manifestu servírovat na porcelánové talíře české výroby, téměř úplně tak z provozu zmizí výrobky k jednorázovému použití,” přibližuje Martin Barry, který se sám aktivně na kulinářském kurátorském výběru podílí. Nováčkem bude brazilská restaurace Favela a nebude chybět oblíbená mexická restaurace Alebrijes. V Manifestu bude kopečkové zmrzlinářství Ben&Jerry’s, kavárna se sladkým pečivem, bistro podávající tapas, burgery, mořské plody i oblíbené havajské poké od Napoké či hranolky Feancy Fries. V sousedství kulturní zóny bude umístěn koktejlový bar SOOT a velký pivní bar. Gastronomická nabídka naplní pověst Manifesta jako kulinářské cesty kolem světa a vyroste zde i zázemí pro odbavování virtuálních kuchyní a rozvážku – to běžní návštěvníci neuvidí.

Týden dlouhá slavnost

Součástí zahajovacího programu budou vystoupení českých kapel a DJs, koutky krásy, workshopy a také speciální edice koktejlů. Manifesto se bude stylizovat do pastelových barev a hosté, kteří se rozhodnou Manifesto navštívit mezi prvními, nic nezkazí, pokud se pastelovými barvami nechají inspirovat.

Pěstování bez půdy a po celý rok

GreeenTech nově v Manifestu otevře vertikální hydroponickou farmu, kontejner zvaný GreeenBox, v jehož nitru porostou bylinky, listová zelenina a další plodiny. Návštěvníci si budou moci nakoupit zeleninu domů a využívat ji budou i kuchyně a bary.

Tento udržitelný koncept reaguje na stále vzrůstající potřebu soběstačnosti a minimalizace dopravních vzdáleností. Při pěstování se ušetří až 95 % vody oproti konvenčnímu zemědělství a vše, co rostliny potřebují, je ovládáno na dálku díky technologii IoT (Internet of things). Do jednoho kontejneru o velikosti 13 × 3 × 3 m se vejde 64 m2 pěstební plochy, což je dostatek místa například pro 3 750 salátů. V Manifestu si bude možné prohlédnout, jak fascinující technologie hydroponického pěstování umožňuje produkci rostlin bez půdy s využitím živného roztoku, který cirkuluje u kořenového systému plodin. Zásadní výhodou hydroponie je čerstvá sklizeň v místě spotřeby a výrazné zkrácení dopravních vzdáleností.

Autor článku

Tereza Pánková

Všechny články autora

redaktorka FTV Prima

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů


Přečtěte si také

Recepty