Lepkavý meruňkový tažín s kuskusem podle Gordona Ramsaye

Moje hodnocení
3x

Tažín se obvykle dusí velice pomalu, aby se všechny chutě masa, zeleniny, koření a přílohy mohly plně rozvinout a prolnout. Vegetariánská verze je časově úspornější, a zároveň chuťově bohatší. Máslo na závěr dodá pokrmu na sytosti a vše harmonicky spojí.

2 porce
20 minut
marocká

Tažín

K podávání

Postup přípravy

  1. V troubě zapněte funkci gril na vysokou teplotu. Kompotované meruňky sceďte, ale tekutinu ponechte, a nechte je okapat. Vyskládejte je řeznou stranou nahoru do pekáče a přidejte třešňová rajčata. Pokapejte je 2 lžícemi melasy z granátových jablek, osolte a opepřete. Vložte na 5–6 minut pod rozehřátý gril a nechte péct, dokud se na povrchu nevytvoří puchýře a vše nezačne karamelizovat.
  2. Mezitím oloupejte cibuli a nakrájejte ji na čtvrtky. Fenykl nakrájejte na mandolíně na plátky a mrkve očistěte a nakrájejte na šikmé silné plátky.
  3. Zapékací misku s víkem rozehřejte na silném stupni a vlijte do ní olej tak, aby se rozlil po celé ploše a vytvořil 1–2mm vrstvu. Do horkého oleje vsypte cibuli, fenykl a mrkev, osolte, opepřete a dobře promíchejte. Nechte 2–3 minuty opékat z jedné strany a poté promíchejte.
  4. Cizrnu slijte a propláchněte ve vodě. Přidejte ji k opečené zelenině s česnekovým pyré a kořením ras-el-hanout. Pečlivě promíchejte a nechte 30 sekund opékat, aby se koření rozvonělo.
  5. Vmíchejte harissu, zeleninový vývar a džem, přikryjte víkem a na 1–2 minuty přiveďte k varu. (V tuto chvíli připravte kuskus podle návodu.) Zapékací misku odklopte a nechte směs 2–3 minuty probublávat, aby se tekutina zredukovala na třetinu a zelenina změkla.
  6. Odstavte a vmíchejte máslo, strouhanou citronovou kůru a zbylou melasu z granátových jablek.
  7. Tažín přelijte přes ohřátý kuskus a navrch položte zkaramelizované meruňky a rajčata. Před podáváním posypte pistáciemi, lístky koriandru a zrníčky z granátového jablka.
PRIMA TIP: Melasa z granátového jablka vzniká svařením šťávy z granátového jablka do hustého, tmavě zbarveného sirupu. Vyniká kořenitou a štiplavou chutí bez zbytečné sladkosti, hodí se tak do sladkých i slaných pokrmů. Koupíte ji v obchodech s orientálními i zdravými potravinami.

Inspirujte se i dalšími recepty od Gordona Ramsaye

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů

Zdroj receptu

Stačí 10 minut

Gordon Ramsay Stačí 10 minut

Britský šéfkuchař známý svým hrubším vyjadřováním v kuchyni získal za svůj život už 17 michelinských hvězd, momentálně jich v jeho restauraci září v součtu sedm. Stojí za nimi neskutečná píle, kreativita při kombinaci surovin a postupů, ale také perfektní zorganizovanost a maximální schopnost využít čas. To vše vám Gordon naservíruje ve své nejnovější kuchařce plné praktických, a hlavně velmi chutných receptů na každodenní jídla pro celou rodinu. Využijete je ať už přijdete večer z práce, nebo vaříte každý den obědy pro děti, nebo chcete o víkendu pozvat přátele. Deset minut vám pravděpodobně nebude stačit, protože nejste Gordon Ramsay, ale 15–20 minut vám na vaření i s přípravou postačí. „Chci, aby se všichni cítili jako lepší a sebevědomější kuchaři. Tohle je skvělé jídlo v té nejrychlejší podobě a rychlé jídlo v té nejvyšší kvalitě,“ dodává.

Vydalo nakladatelství Slovart.


Přečtěte si také

Recepty