Přísná omezení představují problémy pro řadu podniků. Firmy i jednotlivci se s nynější situací vypořádávají různými způsob – vymýšlejí, jak uživit sebe a podpořit ostatní, darují nebo prodávají roušky anebo navrhují, jak gastronomii postavit na nohy co nejdříve.
Jak na aktuální situaci reagují firmy i jednotlivci? Prodávají poukazy, darují roušky nebo vytvářejí nové projekty na podporu gastronomie
Návrh speciálních gastro zón
Autoři projektu GASTRO ŽIJE! Václav Kocián a Petr Kadlec přišli s návrhem, jak by se do našich ulic mohli brzy vrátit zákazníci restaurací, kaváren a barů. Pomohli by tak podnikům, které mají aktuálně velké problémy. Návrh nových gastro zón byl představen v Brně a nyní se čeká na vyjádření vlády.
Jde o pevně ukotvené jídelní sestavy s jasně definovanými odstupovými vzdálenostmi. Takto vytvořené bezpečné zóny budou moci strávníci využívat, aniž by je ohrozili kolemjdoucí. Na bezpečnou vzdálenost upozorní barevné značení. Díky tomu by tu byla možnost oživit gastro v podstatě okamžitě s dodržením karanténních opatření.
Jak na aktuální situaci reagují firmy i jednotlivci? Prodávají poukazy, darují roušky nebo vytvářejí nové projekty na podporu gastronomie 1 Zdroj: TZ
Vyzvednutí a zaplacení zboží by probíhalo i nadále okénkem s tím rozdílem, že následně si jej budete moci v klidu vychutnat u stolu ve své bezpečné zóně. Definované odstupy umožní bezpečnou konzumaci jídla či nápojů bez roušky. Jídelní sestavy by byly dezinfikovány obsluhou nebo prostřednictvím připravených samodezinfekčních sad. Kompletní návrh projektu si můžete pročíst na webové stránce GASTRO ŽIJE!
Česká síťovka roušky daruje i prodává, ale především bojuje o přežití
Řada z vás nosí nákup třeba v síťovce. Ekonomické následky pandemie zaznamenává mimo jiné i český textilní průmysl, kde se ročně protočí kolem 57 miliard korun. Mezi firmami, které hlásí dramatický propad tržeb, je i Česká síťovka.
Tradice výroby síťových tašek byla v Česku znovuobnovena v roce 2012. Od té doby se vyrobilo přes 800 tisíc kusů populární tašky. Po úspěšných letech má nyní firma velké problémy. Populární síťové tašky aktuálně téměř nešije, švadleny z chráněných dílen, se kterými firma od začátku svého vzniku spolupracuje, ale nezahálejí. „Hned po vyhlášení nouzového stavu Česko zaplavily zprávy o nedostatku roušek. I my jsme se rozhodli pomoci a ušili pár set kusů roušek zdarma pro Prahu 7. Zároveň jsme spustili několik kampaní na podporu výroby roušek, které putují na konkrétní místa, kde jsou potřeba,“ uvedla Karolína Pechová.
Jak na aktuální situaci reagují firmy i jednotlivci? Prodávají poukazy, darují roušky nebo vytvářejí nové projekty na podporu gastronomie 2 Zdroj: TZ
Bez pomoci zákazníků se zastaví i výroba roušek. Firma neufinancuje materiál a bude muset skončit. „Stále se snažíme podporovat prodej síťových tašek. Naše výrobní i finanční kapacity jsou omezené, a proto jsme se rozhodli, že za každý nově uskutečněný nákup v našem e-shopu nad 250 korun necháme vyrobit tři roušky z bavlny pro potřebné. Jako první jsme vybrali farní charitu v Dobrušce. Nákupem síťovky nám tak zákazníci pomohou vyrábět další roušky pro ty, kterým chybí, a zároveň zachránit malý český podnik. Současně jsme se rozhodli vyhovět poptávce našich zákazníků po nákupu samostatných roušek, v našem e-shopu jsou v prodeji designové, dvouvrstvé roušky s drátkem kolem nosu. Za každou koupenou roušku věnujeme jednu potřebným,“ řekla Karolína Pechová.
Zachraň podnik! MALL.CZ spouští prodej poukazů
Vládní nařízení spojená s prevencí šíření koronaviru COVID-19 tvrdě dopadla nejen na obchodníky, ale také na poskytovatele služeb – od restaurací a kaváren přes kadeřnictví až třeba po sauny a masáže. MALL.CZ proto ve spolupráci se společnostmi O2 a MAKRO zahajuje iniciativu „Zachraň podnik“, díky které zákazníkům umožní nakupovat poukazy na služby lokálních podniků a tím je v těchto těžkých časech i z domova podpořit.
Jak na aktuální situaci reagují firmy i jednotlivci? Prodávají poukazy, darují roušky nebo vytvářejí nové projekty na podporu gastronomie 3 Zdroj: TZ
MALL.CZ není jen jedním z největších českých e-shopů, ale také online tržištěm (tzv. marketplace), na kterém obchodníci díky programu MALL Partner mohou prodávat vlastní zboží, a mimo jiné si tak vykompenzovat výpadek v prodejích způsobený opatřeními spojenými s šířením nového koronaviru. MALL Partner nyní podnikatelům umožňuje na MALL.CZ kromě klasického zboží snadno a zcela zdarma nabízet i poukazy na své služby. Lokální podniky tak získají příjem v té nejtěžší době a své zákazníky budou moci potěšit, až znovu otevřou. Podniky, které mají o prodej poukazů zájem, se mohou snadno registrovat přímo na webu.
redaktorka FTV Prima