Těšíte se na naši tradiční várku novinek? Tentokrát pro vás máme tip, který se bude hodit pro milovníky kouřové chuti a vůně. Dále vám také představíme poctivě okořeněný ležák, chutný a rychlý oběd nebo designový kousek do vybavení vaší kuchyně.
Novinky na trhu: tekutý kouř, okořeněné pivo, rychlý oběd nebo stylová karafa
V kouřovém opojení
Myslíte si, že není kouře bez ohně? Království chuti vás přesvědčí, že i na plynovém či elektrickém grilu nebo dokonce i bez něj můžete dosáhnout kouřového aroma zeleniny, mas či ryb, ale i omáček, a to díky tekutému kouři. Z Tekutého kouře od Království chuti, který je rozpustný v oleji, budete nadšeni. Vyrábí se z vysoce kvalitního ořechového dřeva řízenou tepelnou degradací za omezeného přístupu kyslíku. Následně dojde ke kondenzaci par a oddělení složek a zázrak tekutého kouře je na světě.
Potěšující je i fakt, že díky řízenému technologickému procesu je v kouřovém aroma méně karcinogenních látek, než vzniká při klasickém uzení. Tekutý kouř můžete použít při výrobě salámů, klobás, uzeného masa, při úpravě masa a ryb nebo do omáček, zkrátka všude tam, kde nemůžete nebo nechcete použít klasické uzení.
Poctivý ležák okořeněný bílým Kampotským pepřem
Pepper Your Saison, Pepper Your Gose… a do třetice Pepper Your Lager! Plzeňský experimentální pivovar Proud pokračuje v úspěšné spolupráci s českou značkou .pepper..field novou sezónní limitkou. „Pepper Your Lager je klasický český ležák okořeněný ve vůni i v chuti bílým Kampotským pepřem, který pivu dodává jemné, ale výrazné pepřové aroma po dřevu, muškátovém květu i citrusovém ovoci. V chuti se pak projevuje lehkým štípnutím na jazyku a suchým kořenitým dozníváním,“ charakterizuje novinku sládková pivovaru Proud Lenka Straková.
Spojení piva z Proudu a proslulého pepře, který do České republiky dováží společnost .pepper..field, skvěle funguje. K partnerství obou značek přitom došlo vlastně náhodou. Díky vánočnímu dárku, skleněné zkumavce s Kampotským pepřem od .pepper..fieldu, který dostal ředitel pivovaru Proud Michal Škoda. „Zrovna v té době jsme v pivovaru vymýšleli novinku v podobě piva belgického typu, a tak mě napadlo přidat do receptury právě Kampotský pepř. Napsal jsem do .pepper..fieldu na Instagramu a z toho se vyklubala první schůzka. Na té jsme společně očichali a ochutnali všechny varianty pepřů, které nabízejí, a měli jsme jasno,“ zavzpomínal Michal Škoda. Každý ze tří společných speciálů reprezentuje nejen jiný pivní styl, ale také spojení s různými druhy Kampotského pepře – po červeném a zeleném lyofilizovaném nyní dostává prostor bílý pepř.
Ideální parťák do hektických dní
Oblíbená produktová řada Good Lunch od Bonduelle je skvělý způsob, jak si poradit s nedostatkem času, a přitom se v jídle neodbývat. Jde o hotové a dochucené jídlo s vyváženou směsí luštěnin, obilovin a zeleniny se špetkou koření a kapkou extra panenského olivového oleje, které je k dostání již ve čtyřech různých variantách. Bonduelle totiž rozšiřuje tuto produktovou řadu a přináší novinku – Good Lunch s rýží. Ta tak doplňuje oblíbené varianty Good Lunch s bulgurem, Good Lunch s quinoou a Good Lunch se špaldou.
Díky tomu, že není potřeba skladovat v lednici, můžete ho mít v práci v šuplíku pro situace, kdy si nestíháte připravit oběd s sebou nebo jste v zajetí schůzek. Stejně tak ho ale využijete i po sportu nebo třeba před nákupem, kdy spíž zeje prázdnotou.
Designové karafy udělají z pití vody dokonalý zážitek
Spojení kvality, ruční práce a tradičních symbolů. To jsou originální designové karafy na vodu LAGUZ, URUZ a MIZU od značky Binchio. Mají nejen svůj unikátní tvar, ale také vlastní, ručně pískovaný symbol. I tak běžná činnost jako je pití vody, se díky nim stane nečekaným estetickým zážitkem. Zpracování karaf je zcela v souladu s biofilickým designem. Jeho prvky propojují člověka s přírodou, přinášejí do užitných předmětů i interiérů harmonii a na naši psychiku mohou mít uklidňující vliv.
„Karafy jsou originální česko-slovenský produkt. Jsou vyráběny a ručně pískovány na Slovensku. Sklo, které je na ně použité má ekologický profil, takže neobsahuje olovo a těžké kovy. Jsem moc ráda, že spolupráce tak dobře funguje, podporujeme lokální ekonomiku a ještě tím vznikají hezké užitné věci,“ říká Milan Suchý, zakladatel a CEO eshopu a značky Binchio. Největší karafa MIZU s kaligrafickým vyobrazením japonského symbolu elementu vody připomíná její naprostou nenahraditelnost pro život.
Zdroj: TZ; zdroj foto: TZ
redaktorka FTV Prima