Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama

Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou

4 porce
do 1 hodiny
Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou
Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou
Upečená letní zelenina je skvělá sama o sobě jako příloha, ale můžete ji smíchat téměř s čímkoli a bude z ní skvělé jídlo. Vyzkoušejte třeba tuto variantu s quinoou a rýží – je to zdravé a moc dobré.
Reklama

Suroviny (4 porce)

Reklama

Postup

  1. Nejprve očistěte zeleninu a nakrájejte ji na hodně velké kusy (papriku na kostičky 5 x 5 cm, cibuli na široké půlměsíce a cukety na 1–2 cm široké šikmé plátky). Zeleninu smíchejte s olejem, solí, prolisovaným česnekem a pepřem a dejte v hlubokém pekáči do trouby.
  2. Nejprve pečte na 200 ˚C cca 20 minut zakryté, dalších 20 minut pečte na 180 ˚C v odkrytém pekáči. Cuketu přidejte později – tak po 20 minutách, aby nebyla blátivá. Můžete samozřejmě péct i celou dobu na 180 ˚C a nijak zeleninu nekontrolovat, protože pustí šťávu. Na pečení zeleniny počítejte cca 3/4 hodiny, ale může se péct i hodinu, podle toho, jak velké kusy jste nakrájeli. Výsledkem by měla být úžasně dobrá, měkká pečená zelenina se šťávou.
  3. Mezitím properte quinou a rýži a dejte je společně vařit podle základního receptu na uvaření quinoy, který najdete na obalu. Vůbec nevadí, pokud bude rýže trošku rozvařená.
  4. Nakonec do pekáče se zeleninou zamíchejte uvařenou rýži s quinoou, dochuťte citronem a dle potřeby solí a pepřem. Výhodou je, že jídlo můžete udržovat i delší dobu v mírně vyhřáté troubě a stále bude skvělé.
  5. Výbornou přísadou je nastrouhaný parmezán, s kterým můžete jídlo zapéct nebo ho jen nasypte navrch před servírováním. Ozdobte nasekanými čerstvými bylinkami.
Reklama

Prima tip: Místo quinoy a bílé rýže můžete použít i jiné druhy uvařených obilovin. Jídlo je vynikající s ječnými kroupami, naturální rýží i s jáhlami. A samozřejmě také s těstovinami či bulgurem.

Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou , Foto:

Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou

BioAbecedář vám odpoví na všechny „bio“ otázky

BioAbecedář, Foto: Poslední kniha Hanky Zemanové, propagátorky biopotravin a biovaření, je jakousi „biobiblí“ – souhrnným a přehledným průvodcem pro příznivce trendu bio a biovaření i pro ty, kdo se zajímají o zdraví a zdravý životní styl.

Odpovědi na otázky, které vás v souvislosti s biovařením napadnou, najdete v BioAbecedáři. Hanka shromáždila výsledky vědeckých výzkumů, doporučení odborníků, srovnání pohledů západní i čínské dietetiky, názory ajurvédy a makrobiotiky. Poradí, k čemu se hodí jednotlivé biosuroviny, jak je vybírat a správně připravovat. V receptové části kniha přináší přes 60 vyzkoušených receptů, díky nimž se zdravé potraviny mohou stát součástí jídelníčku každé rodiny.

Knihu BioAbecedář Hanky Zemanové vydalo nakladatelství Smart Press a koupíte ji u všech dobrých knihkupců za 699 Kč.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama