Mixér: 3 zajímavé novinky z dobře známých fast foodů

Zajímají vás novinky z prostředí českých fast foodů? Pak je dnešní Mixér přesně pro vás! Máme tu přehled o aktivitách oblíbené sítě se smaženými kuřaty, rostlinné novinky u masového velikána a také limitku z kuchyně známého šéfkuchaře. Tak jdeme na to!

KFC v Česku dál roste

KFC i v době přibývající konkurence dál roste. Zákazníci mohou navštívit už 127 poboček po celé České republice. Jen za minulý rok navštívilo restaurace přes 25 milionů zákazníků, kteří se rádi vracejí za křupavými pochoutkami z čerstvého kuřecího masa. Letos značka slaví jubilejních 30 let na českém trhu. Nepoleví ani s otevíráním nových restaurací a odhaduje, že během letošního roku obslouží téměř 28 milionů zákazníků.

KFC má za sebou další úspěšný rok. Navzdory rostoucí konkurenci je stále největší značkou restaurací s rychlou obsluhou v České republice. Zákazníci si pochutnávají na kuřecích specialitách ve 127 pobočkách ve 40 městech. „Naší vizí je, aby křupavé kuřecí kousky z KFC mohli ochutnat lidé ze všech koutů Česka. Už nyní nás najdou nejen ve velkých městech, ale také v těch menších. I letos plánujeme rozšiřovat síť restaurací v podobném tempu jako v uplynulém roce,“ říká Ivana Makalová Dlouhá, ředitelka KFC pro Českou republiku a Rakousko. KFC minulý rok otevřelo 9 restaurací, například v Liberci, Litoměřicích, Berouně či Strakonicích.

„Mám radost, že KFC v Česku stále roste, a i po třiceti letech dokážeme oslovovat stále nové zákazníky. Nejčastěji si u nás lidé pochutnávají na Twisterech nebo třeba Qurritu. Dohromady tyto dva produkty tvoří čtvrtinu všech prodejů. S tortillovými produkty jsme v ČR začali v roce 2001, kdy byly pro většinu Čechů něčím zcela novým. Troufám si říct, že tortilly jsme vlastně Čechy naučili jíst my v KFC,“ dodává Makalová Dlouhá. Téměř 20% podíl prodejů pak mají ikonické kyblíky s různými kombinacemi kuřete. Minulý rok obsloužili v restauracích 25 milionů zákazníků a také letos počítají zhruba s 8–9% nárůstem. Během roku by KFC mělo obsloužit téměř 28 milionů zákazníků.

Rostlinné menu od Burger Kingu stojí za zkoušku

Burger King už dávno není jen pro „masožrouty“, ale obslouží i zákazníky, kteří si na maso příliš nepotrpí. Právě těm může nabídnout rostlinné menu, ve kterém si zastánci nemasové stravy přijdou na své. V plant-based nabídce najdou rostlinné alternativy k nejoblíbenějším pokrmům, jako jsou nugetky, Pocket Wrap nebo proslulý Whopper.

Obliba rostlinných alternativ ve stravování v poslední době stoupá. Na rostoucí trend reagují výrobci a prodejci napříč odvětvími. Výjimkou nejsou ani restaurace s rychlým občerstvením. Ve své nabídce má rostlinné alternativy také řetězec Burger King. „Snažíme se jít s dobou a reagovat na měnící se chuťové preference a stravovací návyky zákazníků. Proto máme v naší nabídce velký výběr rostlinných, tzv. plant-based pokrmů, které jsou skvělou alternativou k našim oblíbeným masitým výrobkům. Jsou určeny především těm, kteří si chtějí dát chutný burger a jako hlavní ingredienci v něm nepotřebují mít maso,“ říká Filip Vostrý, marketingový manažer společnosti.

Rostlinné menu Burger Kingu kopíruje standardní nabídku masitých burgerů. Místo hovězího nebo kuřecího masa obsahují burgery speciální rostlinný plátek. Ten výrazně připomíná klasickou chuť masa a chuťový zážitek zůstává téměř srovnatelný.

Maestro by Přemek Forejt se po roce vrací

Nový rok, nové burgery, nové chutě. Také letos přichází McDonald’s s limitovanou edicí Maestro, autorem její receptury je opět známý šéfkuchař Přemek Forejt. Šťavnaté burgery obsahují prémiové hovězí nebo kuřecí maso doplněné dvěma druhy omáček, díky novým ingrediencím se zákazníci dočkají jedinečného chuťového twistu. Sezonní nabídka je k dostání od 11. března v restauracích v České republice a na Slovensku.

Spojení kuchařského umění známého kuchaře a kvalitních surovin McDonald’s – to je řada burgerů Maestro by Přemek Forejt. V kořeněné chilli žemli na zákazníky čeká pořádný kus šťavnatého hovězího nebo kuřecího masa spolu s omáčkami Tomato Chargrill sauce a McBacon sauce. Ty doplňuje křupavý salát, dva plátky čedaru, čtyři kusy kyselých okurek, grilovaná slanina a vyzrálá sušená rajčata. Ochutnejte limitovanou edici burgerů Maestro by Přemek Forejt, k dostání je ve všech restauracích sítě McDonald’s od 11. března do 23. dubna či do vyprodání.

Odhalené zákulisí

Přemek Forejt je s McDonald’s spojen již třetím rokem. V rámci spolupráce objíždí dodavatele společnosti a odhaluje zákulisí původu surovin a výrobních procesů, které používají. Během dvou let navštívil sedm dodavatelů, u kterých se pídil, a v rámci videí sdílených na Youtube fanouškům odhalil, po detailech původu a výroby ikonických hranolek, hovězího masa do burgerů, nakládaných okurek a omáček, vajíček a mléka. Navštívil i jednu z českých farem, která je dodavatelem prémiového hovězího masa a ve svých cestách bude pokračovat také tento rok. Ve svém hledáčku má nyní kuřecí maso a kávu.

Zdroj: TZ; zdroj foto: TZ

Autor článku

Tereza Pánková

Všechny články autora

redaktorka FTV Prima

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů


Přečtěte si také

Recepty