Dýňové lasagne

Moje hodnocení
1x

Klasické lasagne určitě znáte, ty vám představovat nemusíme. Už jste ale zkusili dýňové? Je to ideální volba v podzimních dnech

4 porce
120 minut
italská

Suroviny

  • větší máslová dýně 1 ks
  • sádlo
  • střední bílá cibule 1 ks
  • mrkev 2 ks
  • řapíkatý celer 2 stonky
  • mleté maso 700 g
  • hrst lístků nasekané čerstvé bazalky
  • šalvěj 3 lístky
  • rajčata 700 g
  • červené suché víno 100 ml
  • česnek 5 stroužků
  • sůl, pepř
  • ricotta 500 g
  • vejce 1 ks
  • hrst nasekané petrželky kudrnky
  • muškátový oříšek 1/4 lžičky
  • nastrouhaný parmazán 3/4 hrnku
  • mozzarella 1 ks
  • šalvěj na dozdobení

Postup přípravy

  1. Cibuli, mrkev a celer nasekejte najemno. Do většího hrnce přidejte sádlo a na středním plameni ho rozehřejte.
  2. Poté přidejte nasekanou zeleninu a nechte 5 minut restovat. Česnek oloupejte, pomocí nože rozmačkejte a nechte alespoň 10 minut „odstát“.
  3. Zvyšte plamen, přidejte mleté maso a restujte, dokud se maso nezatáhne. Poté přidejte rajčata, červené víno, česnek, bazalku a šalvěj, promíchejte, překryjte pokličkou a nechte na mírném plameni 1,5 – 2 hodiny probublávat.
  4. Dýni si zatím oloupejte, rozpulte, očistěte od semínek a pokuste se ji nakrájet na co nejslabší plátky.
  5. Ricottu vložte do větší misky, přidejte petrželku, sůl, muškátový oříšek a vejce a vše důkladně promíchejte. Troubu předehřejte na 195 °C.
  6. Připravte si zapékací nádobu. Na dno nejdříve dejte menší množství masové směsi, poté ji poklaďte plátky dýně. Následně dýni pomažte bylinkovou ricottou a posypte parmazánem.
  7. Stejný postup opakujte, dokud nevyčerpáte všechny ingredience, poslední vrstva by měla být ricottová. Na ricottu poté opět nasypte parmazán a poklaďte ji plátky mozzarelly a lístky šalvěje.
  8. Vložte do trouby a pečte 35 – 45 minut.

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů

Zdroj receptu

Cukrfree

Cukrfree Cukrfree

Janina Černá, známá foodblogerka a autorka dvou výtečných kuchařek, neměla cestu, jejímž cílem je zdravé stravování, způsob života a udržení si správné váhy a hezké postavy, lehkou.

Ta její vedla přes pubertální přesvědčení o vlastní nadváze až k poruše příjmu potravy, s níž bojovala několik let stejně jako s nejrůznějšími „zaručenými“ dietami, až k poznání, že pro ni je tím pravým směrem zbavení se závislosti na cukru.

Její vlastní blog CukrFree.cz, v jehož názvu se uchýlila k prvotnímu nápadu, vznikl jako vyjádření potřeby předat nabyté informace a zkušenosti i ostatním (a pozor, najdete tu opravdu dostatečné množství sladkostí, jako jsou brownies, cheesecake nebo různé dorty včetně obměn bez mléčných výrobků či v raw verzích). O tom, že s elánem a přesvědčením tvořený web zaplnil díru na trhu bezezbytku, svědčí nejen obrovské množství fanoušků ale i to, že kuchařky z něj vyšlé jsou velmi úspěšné.


Přečtěte si také

Recepty