reklama

zavřít

Najděte si recept

Co hledáte? Jídlo, ingredience, pořad nebo kuchař…
Smazat

reklama

Mixér: e-shop s rybami, sýrové šílenství a další novinky z gastronomie
Autor: TZ Mixér: e-shop s rybami, sýrové šílenství a další novinky z gastronomie

Mixér: e-shop s rybami, sýrové šílenství a další novinky z gastronomie

Chcete vědět, kde seženete kvalitní ryby i on-line, odkud se vlastně vzal tak milovaný cheeseburger nebo co nového se děje na poli gastronomie? Náš dnešní článek je takovým správným mixem, který v sobě skrývá zajímavé informace. Tak čtěte dál!
TZ, Tereza Pánková , 12.01.2021

reklama

Kvalitní mořské ryby do českých domácností

Kvalitní mořské ryby jsou ještě dostupnější. Boxxi spustilo nový e-shop s pestrým výběrem ryb převážně z Islandu, které patří k těm nejchutnějším a nejzdravějším na trhu. Ke každé rybě si mohou zákazníci vybrat víno z produkce malých tuzemských i zahraničních vinařství, které se k ní chuťově hodí nejlépe.

Rybí boxxi – pro zdravý životní styl

Rybí maso je bohatým zdrojem živin a tělu prospěšných tuků. Islandské ryby se navíc vyznačují velmi nízkým obsahem těžkých kovů. Právě tento typ ryb, který odborníci doporučují konzumovat i několikrát týdně, najdou zákazníci v nabídce e-shopu Boxxi. Kromě tradičních druhů jako treska tmavá, treska obecná, arktický losos, tuňák jsou to i ty méně známé a chuťově velmi zajímavé jako okouník, mořský ďas nebo siven severní. Nechybí ani delikatesy v podobně uzeného lososa či halibuta.

Nabídka rybích boxxi se liší nejen svým složením, ale i množstvím. Je možné objednat boxxi pro jednotlivce, pár či rodinu nebo zvolit boxxi s vlastním výběrem ryb.

Češi: národ, který miluje sýry

Nejoblíbenější burger Čechů? Odpověď je jednoznačná, jde právě o ten se sýrem, cheeseburger. V roce 2018 se jich v síti McDonald's prodalo přes půl milionu (625 323 ks) a téměř 350 tisíc hermelínků (333 481 ks). O rok později se prodalo přes milion (1 180 722 ks) cheeseburgerů a téměř 700 tisíc hermelínků (683 857). Jsme prostě národ sýrařů.

Šestnáctiletý vynálezce

Podle celé řady odborníků na historii stravování vděčíme za sýr v burgeru teprve šestnáctiletému Lionelu Steinbergerovi. Ten ho na masovou placičku poprvé přidal v roce 1924 v bistru svého tatínka Rite Spot ve městě Pasadena v Kalifornii.

Jeho vynález mu zachutnal, a protože na to měl stejný názor i táta, rozhodli se cheeseburger přidat do nabídky. V kalifornském sendvičovém bistru se ale ještě nejmenoval cheeseburger, ale sýrový hamburger.

Kde se vzal jeho název?

Slovo „cheeseburger“ vzniklo v roce 1934. Svůj burger se sýrem tak pojmenovali v restauraci Kaeliln v kentuckém Louisville. Majitel podniku Charles Kaelin se poté začal označovat coby vynálezce cheeseburgeru a přidání sýra zdůvodnil snahou vylepšit klasiku novou, svěží příchutí. I přesto to byl ale až Američan Louis Ballast z drive-inu Humpty Dumpty, kdo si o rok později nechal na cheeseburger registrovat ochrannou známku.

Češi zkrátka milují sýr, i v podobě smažáku.
Autor: TZ Češi zkrátka milují sýr, i v podobě smažáku.

Sýrová sezona je u McDonald's bez diskuze nejpopulárnější sezonní nabídkou, sýry ale zbožňuje celý svět. Sýrovým králem je Spicy Paneer Wrap, který si můžete objednat v Indii. Uvnitř je osmažený sýr, podobný např. halloumi, nechybí klasický americký sýr, rajče, salát i červená cibulka. V Hong-Kongu zase nechyběl v nabídce toast se slaninou, kolínky a spoustou rozpuštěného sýra a v Itálii si McDonald's pro zákazníky přichystal pizza taštičku s rajčaty a mozzarellou.

Na sýr nezapomínají ani v Kanadě s jejich národním jídlem s názvem poutine. Jde o hranolky se silnou masovou šťávou, kde jsou třešničkou na dortu právě kousky sýra. A když zamíříte na Filipíny, na snídani si tu můžete objednat sendvič s vaječnou omeletou s opravdu štědrou dávkou této rozteklé delikatesy.

Káva Nespresso s Rohlik.cz dostupnější než kdykoliv dřív

Kategorie kávy je v on-line supermarketu Rohlik.cz jednou z nejrychleji rostoucích. Za období jarní a podzimní koronakrize rostla dokonce 1,5× rychleji než obrat samotného obchodu. K dalšímu růstu pravděpodobně pomůže fakt, že Rohlík zahájil partnerský prodej kávy Nespresso. Jedná se o unikátní druh spolupráce.

Nespresso na Rohlíku.
Autor: TZ Nespresso na Rohlíku.


„Spolupráce s Rohlik.cz je pro nás pilotním projektem na území České republiky pro doplnění prodejních kanálů. Chceme totiž, aby si zákazník mohl objednat vybrané Nespresso kapsle  s doručením již do 120 minut až domů s přesností doručení 15 minut,” uvádí spolupráci marketingová manažerka Nespresso Andrea Petrová. Klíčovým benefitem spolupráce s Rohlik.cz je tak doručení zásilky zákazníkovi do 120 minut od objednávky a zároveň zpětný odběr použitých kapslí pro recyklaci. Členové věrnostního programu Nespresso & You navíc nákupem Nespresso kapslí na Rohlik.cz neztrácejí žádnou z výhod – spolupráce totiž zahrnuje i načítání bodů za nákup na zákaznický účet u společnosti Nespresso.

PRU58 za oponou

Štěpán Návrat je známý svými restauracemi Café Buddha a Benjamin. První jmenovaná je zaměřená na autentickou asijskou kuchyni. Druhou je Benjamin neboli face to face fine dining v širším centru Prahy, který je cílený na nevšední zážitek po gastronomické i kulturní stránce.

Nové podniky se chystají i v této nejisté době.
Autor: TZ Nové podniky se chystají i v této nejisté době.

Dlouho očekávanou novinkou je nová asijská restaurace PRU58, která rodinnou Balbínku „nahrazuje“. Je to absolutně jiný koncept v hipsterských Holešovicích, kde hned vedle asijské restaurace PRU58 sousedí Armáda Spásy. Kontrast, který každého hosta přenese zpátky na zem. Právě proto i při vchodu stojí postavený mechový symbol Jing Jang na vyrovnání hodnot světa a společnosti. Cool restaurace s interiérem, který bere dech. Podílel se na něm zástup lidí. Architekti, designéři, a hlavně Štěpán Návrat se svým letitým týmem. Všichni jmenovaní stvořili prostor, který bere dech a dřímá v něm kosmopolitní potenciál a kontrastní realita, jenž nabízí velkoměsta světového formátu.

PRU58 a jejich menu.
Autor: TZ PRU58 a jejich menu.

Zaměření restaurace je jednoduché. Jedná se o Asii v nejvyšší kvalitě. Štěpán Návrat si dal opravdu záležet a vdechl podniku neuvěřitelnou duši. Menu je zaměřené na proměnlivou sezonnost a lokální ingredience. „Celý projekt máme pojmenovaný interně jako PRUser. Je to nadsázka. Pandemie nám podsekla pevnou půdu pod nohama. Jsme připravení a čekáme na ten pravý čas. Zítra, za týden či měsíc, jsme tu. Jedno víme, báječně nakopneme pražskou gastronomii. Teď je ten správný čas neztrácet hlavu a dělat neskutečné realitou“, vysvětluje Štěpán Návrat

reklama

Související témata: novinky

reklama

Přečtěte si také