Crème de la Crème slaví 10 let: Honza Hochsteiger naučil Čechy jíst poctivou řemeslnou zmrzlinu

Deset let, šest provozoven, tisíce spokojených zákazníků, až 242 zaměstnanců a neuvěřitelných 1130 tun vyrobené zmrzliny. Společnost Crème de la Crème, synonymum pro poctivou řemeslnou zmrzlinu, oslavuje desáté výročí od otevření první zmrzlinárny v ulici Husova v Praze.

Celé podnikání začalo docela nevinně. Po návratu do Prahy z italského Trenta hledal Honza podnik, pro který by mohl vyrábět zmrzlinu z přírodních, kvalitních surovin. Paradoxně však o ni nebyl zájem, a tak si Honza – nemile překvapen tím, jaké suroviny většina cukráren používá – otevřel podnik sám. Od té doby obliba této poctivé řemeslné zmrzliny, jejíž provozovny v centru Prahy jsou otevřené nejen sezonně, ale celých 365 dnů v roce, jen stoupá.

„Dařilo se nám vlastně od začátku, lidé ocenili kvalitu naší zmrzliny i nevšední druhy, které jsme podle vlastní receptury brzy začali vyrábět,“ poznamenává zmrzlinář, který má dnes ve Zmrzlinovém salonu na Národní 23, v jedné z největších vitrín v Praze, v nabídce až 60 druhů zmrzliny a za svoji dosavadní desetiletou kariéru vyrobil přes 320 různých druhů zmrzliny.

Tradiční metody a odvaha experimentovat

Crème de la Crème si zakládá na řemeslné výrobě, která kombinuje klasické italské metody a nejkvalitnější suroviny. K výrobě používá historické vertikální stroje SED od Carpigiani, které jsou sice desítky let staré, ale svou kvalitou a spolehlivostí často předčí i ty nejmodernější technologie.

V roce 2015 Honza vyrobil celkem 29 tun zmrzliny, v roce 2024 to bylo už 208 tun a za celých deset let se celkem vyrobilo 1130 tun zmrzliny, z toho až 92 tun té nejoblíbenější pistáciové zmrzliny. Na výrobu 1130 tun zmrzliny se za deset let spotřebovalo 260 tun cukru, 340 000 litrů mléka, 220 000 vajec a 34 000 litrů smetany.

Nejprodávanější druhy zmrzliny roku 2024:

  1. Pistácie – 17 tun
  2. Mango – 12 tun
  3. Vanilka – 9 tun
  4. Čokoláda – 8 tun
  5. Jahoda – 7 tun

Vyzkoušejte přípravu domácí kávové zmrzliny podle návodného videoreceptu

Kompletní recept najdete ZDE: Kávová zmrzlina s čokoládovou sušenkou podle Zdeňka Pohlreicha

Od mrkvového sorbetu k pistáciové legendě

„První zmrzlinu, kterou jsem vyrobil ještě před vznikem Crème de la Crème, někdy v roce 2002, byla mrkvová. A i přestože nebyla hnusná, jak to známe z vtipu o zajíčkovi, nebyla ani úplně dokonalá, protože mrkev je sladká a sorbety mají být vždy trochu kyselé,“ směje se Honza.

Nicméně tento první experiment znamenal začátek cesty, která vedla k dnešním mrazivým delikatesám. Dnes je nejprodávanějším druhem v Crème de la Crème pistáciová připravovaná z pistácií verde di Bronte ze Sicílie. Zatímco v roce 2015 se jí vyrobilo 2300 kg, v roce 2024 už to bylo více než 17 tun. Za celých deset let se vyrobilo neuvěřitelných 92 tun pistáciové zmrzliny.

Provozovny Crème de la Crème v datech a číslech

Od roku 2015 se značka rozrůstala a každý nový podnik přinášel vylepšení a profesionalizaci. Zatímco první zmrzlinárna v Husově ulici vznikla s rozpočtem 600 000 Kč, poslední nejnovější provozovna na Strossmayerově náměstí si vyžádala investici až 4,6 milionu Kč. Tento rozdíl byl způsoben tím, že zatímco první provozovna v Husově se otevírala bez úvěru a ve vlastní režii, dnes již společnost využívá odborníky, projekt a realizační firmu. Nicméně na své začátky, kdy provozovny stavěl svépomocí, je Honza pyšný a jeho úplně první provozovna v Husově bude mít vždy speciální místo v jeho srdci.

  • 6.4.2015 – otevřena zmrzlinárna Husova
  • 21.4.2018 – otevřen Zmrzlinový salon Národní
  • 3.9.2018 – otevřena zmrzlinárna Průběžná
  • 1.5.2020 – otevřena zmrzlinárna Francouzská
  • 6.4.2021 – otevřena zmrzlinárna Pod kaštany
  • 9.6.2023 – otevřeno zmrzlinové muzeum na Národní, v prostorách Zmrzlinového salonu
  • 20.7.2024 – otevřena zmrzlinárna Strossmayerovo náměstí na Letné

Budoucnost plná sladkých vyhlídek

Co přinese budoucnost Crème de la Crème? „Naše vášeň pro kvalitní zmrzlinu se nemění. Chceme i nadále nabízet poctivé, autentické chutě a možná přidat další provozovny,“ říká Honza Hochsteiger a dodává, že „veškerý zisk – i po deseti letech – investujeme zpět do výroby, modernizace starších poboček nebo například do nákupu rozvozového auta.“

Crème de la Crème je důkazem, že kvalita, nadšení a láska k řemeslu mohou vytvořit nezapomenutelnou značku. Ať už jste milovníkem pistáciové zmrzliny nebo experimentátorem s chutěmi, jedno je jisté – dalších deset let Crème de la Crème bude ještě sladší!

Zdroj: Crème de la Crème

Klára Michalová

Autor článku

Klára Michalová

Všechny články autora

šéfredaktorka FTV Prima , Prima FRESH

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů


Přečtěte si také

Recepty