Mixér: čokoládová výhra, unikátní výstava nebo modernizace obalů

Další várka zajímavostí ze světa jídla na vás opět čeká! Dozvíte se, jak si vede česká čokoláda ve světě, s čím přišel jeden z hlavních českých supermarketů, kam se vydat během prázdnin za kulturou a kdo se rozhodl změnit kabátek. Jdeme na to!

Bronzové čokolády - Ajala 3x uspěla na čokoládovém mistrovství

Česká čokoláda je zase světová, i díky čokoládové manufaktuře Ajala. Ta si z letošních International Chocolate Awards odvezla tři bronzové medaile, což je důkazem toho, že se kvalitou vyrovná nejslavnějším světovým řemeslným čokoládovnám a hlavně, že český zákazník si od Ajaly kupuje opravdu špičkovou čokoládu.

International Chocolate Awards jsou nejprestižnější světovou čokoládovou soutěží, která čokoládovnám tradičně přináší možnost srovnávat se v kvalitě se světovou konkurencí. Soutěží tu výhradně čokoládovny vyrábějící takzvané bean-to-bar čokolády, tedy takové, které se vyrábějí přímo z kakaových bobů, nikoliv z polotovarů, jak je to obvyklé u masové produkce. Aktuálně se vyhlašovaly výsledky za Evropu, Afriku a blízký východ. Výherce vybírá porota složená z desítek profesionálů z mnoha odvětví čokoládového světa od výrobců přes degustátory až po novináře.

Ajala se umístila se třemi svými čokoládami ve dvou různých kategoriích:

  • Její 70% Uganda si odnesla bronz v kategorii single origin tmavých čokolád, což je taková královská disciplína mezi čokoládami. Tato čokoláda je vyrobená z bobů vypěstovaných a zpracovaných ve fermentačním závodě a sociální podniku LATITUDE TRADE CO v Ugandě.
  • Druhý bronz získala za svou stálici 70% čokoládu s kakaovými nibsy v kategorii čokolád s příměsí. Nibsy jsou kousky křupavých pražených kakaových bobů. Ty Ajala přidává do své 70% čokolády, čímž do ní dostává jemně křupavý a přitom šťavnatý element.
  • Květy a pomeranče jsou třetím úspěchem Ajaly v letošním ročníku soutěže a za ně si odnesla bronz ve stejné kategorii. S touto čokoládou soutěžila už v roce 2018, kdy si odnesla medaili dokonce stříbrnou. Tmavá čokoláda s výtažkem z divokého pomeranče a sušenými lučními květy je zkrátka šampion.

Na Vysočině vyroste Lidl Les

Postupné oteplování a sucho v uplynulých letech ovlivňují také stav lesních porostů. Oslabené stromy jsou pak náchylnější k nemocem a méně odolné vůči škůdcům. Společnost Lidl se proto spojila s Lesy ČR a přichází s projektem Lidl Les. Jeho výsledkem bude výsadba nového lesa na Vysočině v místech, kde původní lesní porost zničila kůrovcová kalamita. „Uvědomujeme si, že naše podnikání má vliv nejen na společnost, ale i přírodu, k jejíž ochraně a obnově chceme také přispět. Vzhledem k tomu, že s následky kůrovcové kalamity se česká krajina může potýkat dlouhé roky, rozhodli jsme se zaměřit tímto směrem. Ve vybraných lokalitách vysadíme celkem 200 000 jehličnatých i listnatých stromů tak, aby vyrostl silný a pestrý les,“ vysvětluje jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup Michal Farník.

Výstava 180 let Prazdroje v Pivovarském muzeu v Plzni

Letos v říjnu tomu bude 180 let, kdy sládek Josef Groll uvařil v novém Měšťanském pivovaru první várku ležáku Pilsner Urquell, který záhy dobyl celý svět. Pivovarské muzeum v Plzni oslavuje úctyhodné jubileum unikátní výstavou s názvem 180 let Prazdroje, která je přístupná od 24. 6. 2022 do 24. 2. 2023. Pozoruhodná expozice atraktivní formou zachycuje příběh pivovaru Plzeňský Prazdroj od počátku společných projektů plzeňských právovárečných měšťanů až po současnost. Výstavu 180 let Prazdroje uspořádal Archiv společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. a Pivovarské muzeum v Plzni. Návštěvníci si mohou na jednom místě prohlédnout to nejcennější a nejzajímavější ze všech osmnácti dekád pivovaru. Mezi pečlivě vybranými exponáty i četnými obrazovými dokumenty nechybí sbírka luxusních reprezentačních předmětů, jako jsou například originální křišťálové pivní poháry, aukční lahve Pilsner Urquell či vzácné dary určené pro papeže v rámci obnovené tradice Velikonočního piva v roce 2011. Vstup na výstavu 180 let Prazdroje je součástí vstupenky do Pivovarského muzea v Plzni, oblíbeného návštěvnického cíle.

Značka Magister mění svůj design

Oblíbený výrobce nejen bylinných likérů, Magister, mění v letošním roce design celého svého portfolia. Odkazuje tím na dlouholetou tradici značky a zároveň dodává celému portfoliu modernější, atraktivnější a rozpoznatelnější vzhled. Kromě redesignu uvádí na trh zbrusu nový likér s karamelovou příchutí a reaguje tak na vzrůstající poptávku po ochucených likérech. Nový vzhled populárních likérů Magister se i nadále drží tradice značky a jejího nezaměnitelného designu. Ten je však nyní vylepšený o moderní prvky a jednoduchost. Díky tomu bude celé portfolio působit svěžím a atraktivním dojmem, a také etiketa bude přístupnější a čitelnější. Změna designu portfolia byla motivována snahou reagovat na nové designové trendy a sjednotit celé portfolio likérů do jednotného a svěžího designu. Magister přináší s redesignem také novinku – originální likér s příchutí lahodného karamelu – Magister Caramel. Právě karamel je jednou z nejžádanějších příchutí alkoholických nápojů mezi spotřebiteli. Snoubí v sobě tradiční chuť likéru s lahodnými tóny sladkého karamelu.

Autor článku

Tereza Pánková

Všechny články autora

redaktorka FTV Prima

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů


Přečtěte si také

Recepty