zpět

Hledáte inspiraci pro každodenní vaření?

Nechte si zasílat newsletter plný sezónních receptů.
Vložením emailu souhlasím s podmínkami pro zasílání novinek.
zavřít

Najděte si recept

Co hledáte? Jídlo, ingredience, pořad nebo kuchař…
Smazat
Jak na zdravý oběd: připravte si ho s sebou do krabičky
Autor: iStock Jak na zdravý oběd: připravte si ho s sebou do krabičky

Jak na zdravý oběd: připravte si ho s sebou do krabičky

Oběd platí za hlavní jídlo dne a není dobré ho šidit ani v hektickém pracovním týdnu. Nechte se inspirovat našimi tipy a připravte si zdravý a chutný oběd do krabičky.
Kateřina Šváchová / Colorsoflowcarb.cz , 26.01.2022

reklama

Doba je zrychlená, v práci jedeme na doraz a naše stravování tím často trpí. Někdy si zajdeme s kolegy na hotovku, jindy jen ve fofru zhltneme bagetu. Pokud jste se rozhodli jíst zdravě, je dobré nosit si jídlo z domova. Máte pod kontrolou kvalitu surovin, šetříte peněženku a nehrozí vám, že pod atakou vlčího hladu skončíte u smažáku v housce.

Plánujte

Na oběd myslete dopředu, jídla k večeři navařte více a dejte si stranou porci pro sebe do práce. Vydatnou polévku, zapečené brambory, gratinovaný květák, pilaf, grilovanou či dušenou zeleninu a plátek masa, prostě cokoli. V práci stačí ohřát a jídlo si v klidu vychutnat. V ušetřeném čase utečte zpod zářivek na denní světlo a čerstvý vzduch.  

Jde to i bez mikrovlnky

Řada jídel je skvělá i bez ohřívání. Pokud mikrovlnku v práci nemáte, dejte do krabičky zeleninové placky, karbanátky nebo falafel a čerstvou zeleninu, chutně naplněný celozrnný sendvič nebo wrap. 

Takové jídlo donesete do práce bez úhony a nebudete potřebovat ani příbor. Je to skvělá volba i na výlety nebo když jste celý den v autě. Sendviče a wrapy naplňte čerstvou zeleninou, tuňákem, kousky kuřecího masa nebo třeba zmíněným falafelem. Dresink se nabízí odlehčený z řeckého jogurtu, bylinek a citronové šťávy.

Salát chutná i zasytí

Zelenina bude vždy volbou číslo jedna, když jsme se dali na zdravou stravu. Je cenným zdrojem sacharidů, obsahuje dost vlákniny a řadu nezbytných vitamínů a minerálů. 
K obědu se vedle čerstvé nebo pečené zeleniny hodí přimíchat další zdroj komplexních sacharidů (kuskus, bulgur, rýže, jáhly, pohanka). Luštěniny a quinoa se navíc postarají o přísun bílkovin. Ty doplníte vhodně také kousky masa nebo ryby, vejci, sýrem... Salát nakonec ochuťte jednoduchou zálivkou vinaigrette z olivového oleje a citronové šťávy nebo vinného octa, soli, pepře a bylinek.

Zdroj: www.familyfreshmeals.com; zdroj foto: iStock

Saláty do sklenice

Saláty do sklenice: Jak je připravit, aby vydržely čerstvé celý týden

reklama

Související témata: oběd , jídlo do krabičky , zdravé stravování

reklama

Přečtěte si také