Novinky na trhu: výběr uzenin, nová čokoláda a sladké, prémiové pivo nebo snídaně ve fast foodu

V gastronomii se objevují zajímavé novinky každou chvíli – a ani tentokrát tomu není jinak. V dnešním článku se podíváme na novou značku uzenin, novinku známé čokoládovny nebo sladkost pro mlsné jazýčky. Dále vás čeká prémiové pivo, ale i tip na rychlou snídani ve fast foodu. Čtěte dál!

Uzeniny K-Jarmark Ryzí chuť

Kaufland představuje novou výrobkovou řadu uzenin, která spojuje tradiční a poctivé řeznické řemeslo s novými postupy. Vlastní značka K-Jarmark Ryzí chuť vychází z oblíbené značky K-Jarmark, pod kterou obchodní řetězec aktuálně nabízí více než 330 výrobků. Novinky z řady uzenin vyrobené výhradně ve spolupráci s českými dodavateli budou dostupné ve všech prodejnách Kaufland a potěší především zákazníky, kterým záleží na kvalitě a původu produktů.

Nová vlastní značka obchodního řetězce Kaufland K-Jarmark Ryzí chuť navazuje, stejně jako ostatní produkty K-Jarmark, na staletou tradici jarmarků, pořádaných na obecních náměstích, kde občané nabízeli kvalitní a čerstvé výrobky. Přesně v duchu této myšlenky probíhal vývoj nové produktové řady uzenin K-Jarmark Ryzí chuť, na němž se podíleli dodavatelé z České republiky. Při zachování poctivého řeznického řemesla a současném využití moderních technologických postupů vznikly výrobky, jež obsahují vysoký podíl masa a kvalitní suroviny. Trvanlivost výrobků potom pomáhají zachovat přírodní ingredience, jako jsou směsi koření nebo přírodní aromata.

„Věříme, že uvedení nové značky K-Jarmark Ryzí chuť je správná cesta k tomu, abychom uspokojili potřeby zákazníků, kteří preferují kvalitní produkty vyrobené v České republice. Všechny výrobky K-Jarmark připravujeme společně se spolehlivými českými výrobci. Jelikož je pro nás kvalita opravdu na prvním místě, tak i produkty z nové řady uzenin podléhají přísným normám a pravidlům, jejichž dodržování pravidelně kontrolujeme, a to laboratorními testy a ochutnávkami,“ uvádí tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl. Zákazníci budou moci nyní ochutnat hned 11 novinek, při jejichž výrobě se Kaufland společně se svými dodavateli zaměřil především na alternativní receptury bez použití přidaných látek.

Staročeská čokoláda Ajala – plněná novinka

Tu nejlepší čokoládu máme odjakživa u nás doma. To je podtitul nové plněné čokolády od Ajala. Tato brněnská čokoládovna už od svého vzniku o sobě říká, že navazuje na prvorepublikovou čokoládovou tradici, kdy jsme byli třetím až pátým největším producentem čokolády na světě. Na tuto tradici odkazuje svými obaly, nyní se ale k Česku hlásí i čokoládou, kterou naplnila ryze českými chutěmi.

„Chceme ukázat, že skvělé chutě jsou i u nás a není nutné kopírovat něco, co už někdo jiný vymyslel. Vzali jsme proto pro Česko tradiční ingredience a naplnili jimi naši mléčnou čokoládu a výsledkem je originál, ze kterého by mohli být nadšení i v Dubaji,” ve vtipu představuje novinku v sortimentu Filip Teplý, zakladatel Ajaly a autor receptury Staročeské čokolády. Nová Staročeská čokoláda od Ajala je jejich vůbec první plněná čokoláda, ale důležité je, že pořád je to čokoláda. Nikoliv pochoutka s čokoládou. Ajala pořád pracuje se svou výběrovou čokoládou, kterou vyrábí přímo z kakaových bobů, jen jí dodává díky náplni další chutě a struktury. To nejlepší z babiččiných koláčů zkrátka schovali do jemné mléčné čokolády. Náplň z vlašských ořechů, višní, máku a medu vás přesvědčí, že za dokonalou chutí nemusíte do světa.

Novinka Kinder Crispy

Značka Kinder představuje tyčinku Kinder Crispy, ve které se dokonale snoubí chuť krémové náplně a křupavé oplatky, to vše zalité vrstvou mléčné čokolády s křupavými kousky sušenek. Novinka potěší každého, kdo hledá malou, sytou a zároveň lehkou svačinku a miluje nezaměnitelnou chuť Kinder.

Kinder Crispy tvoří tři vrstvy křupavých oplatek, mezi nimiž se ukrývají dvě lahodné vrstvy jemné mléčné a kakao-lískooříškové náplně. Je obalená mléčnou čokoládou s kousky sušenek, které tyčince dodávají další extra dávku chuti a křupavosti. Kinder Crispy je ideální volbou pro každého, kdo touží po malé svačince a sladké odměně v jednom.

Novinka Štatl 12

Brněnský pivovar Starobrno představuje novinku Štatl 12 – prémiovou dvanáctku z výhradně českých chmelů, s plným tělem a vyváženou hořkostí. Na čepu je od konce března ve vybraných restauracích s ověřenou kvalitou. Starobrno chtělo na brněnský pivní trh přidat dvanáctku s tradiční recepturou uvařenou z nejkvalitnějších surovin českého původu. Reaguje tak na proměňující se vkus pivařů, kteří upřednostňují prémiovější piva.

Brněnský pivovar pravidelně monitoruje spotřebitelské trendy a z loňské série průzkumů vyplynulo, že právě dvanáctku by spotřebitelé v nabídce nejvíce ocenili. Štatl 12 se vaří tradičním způsobem na dva rmuty s použitím výběrového moravského sladu a výhradně českého chmele odrůd Žatecký poloraný červeňák, Sládek a Premiant, bez přidaných extraktů a dalších chmelových produktů.

Starobrno reaguje na změnu v preferencích konzumentů, kteří častěji vyhledávají prémiovější produkty. Receptura vznikla v roce 2024 a pro vyladění chuti pivovar využil i zpětnou vazbu od konzumentů a hostinských. „Na receptuře jsme pracovali několik měsíců a dali si záležet na každém detailu. Výsledkem je chuťově velmi vyvážená dvanáctka s plným tělem a příjemnou hořkostí, která nabádá k dalšímu napití. Věřím, že pivaři její chuť ocení,“ uvedla ředitelka pivovaru Starobrno Klára Konupčíková.

Symbol městského života a setkávání s přáteli

Štatl 12 je pivo s brněnskou duší. Název vychází z hantecu a etiketu zdobí brněnské panorama. „Starobrno sídlí na Starém Brně, máme lokální kořeny a historicky jsme propojení. Spotřebitelé nás mají spojené s brněnskou kulturou. Slovo štatl symbolizuje městský život, setkávání s přáteli, dobré jídlo, dobré pití. A když se řekne dobré pití, tak se mnohým vybaví samozřejmě pivo, které odjakživa lidi spojuje a vytváří tu správnou atmosféru,“ přiblížila Klára Konupčíková.

„Štatl primárně představíme v našich nejlepších restauracích a hospodách, o kterých víme, že do péče o pivo dávají maximum. Pečlivě jsme tyto provozovny vybírali. Některé z nich za péči o pivo získaly Certifikát kvality, další tímto procesem procházejí. Ale vysokou kvalitu garantujeme u všech vybraných provozoven,“ komentoval Quality Master pivovaru Starobrno Svatopluk Vrzala.

Novinka se postupně rozšíří do dalších restaurací, které splní nároky na kvalitní péči o pivo. V obchodech se lahve a plechovky Štatl 12 prodávají od poloviny dubna.

Burger King® nově podává snídaně

BURGER KING® bude každý den od rána až do 11 hodin servírovat ve svých restauracích snídaňové menu. S kreativní agenturou Zaraguza proto v rámci Pancake Party přivezl do Česka trend Morning Disco a doprovodil jej soutěží v pojídání mini palačinek s malinovou polevou, jednoho z taháků dopolední nabídky.

Celou akci hudebně rozproudila DJka TeddyFromTheBox a moderoval Vítek Zach známý jako @jsemvitez, který s Burger Kingem® spolupracuje jako influencer dlouhodobě. V restauraci na Andělu si zákazníci užili party v rytmu disco a otestovali nové snídaňové menu. V něm si budete moct vybrat Pocket s vejcem, slaninou a hashbrown, toast s vejcem, sýrem a slaninou, burger s vejcem v hovězí, kuřecí či plant-based variantě nebo mini palačinky s malinovou omáčkou. Právě ty se staly jednou z hvězd Pancake Party díky soutěži o to, kdo jich dokáže sníst šedesát co nejdříve.

„Morning Disco je trend, který nám samotným v Česku trochu chyběl, tak jsme se ho při představení snídaní rozhodli přivést i k nám a ukázalo se, že lidi rozhodně nalákal. Spolu s pojídáním mini palačinek a novým menu to bylo dopoledne, které si účastníci fakt užili,“ říká Soňa Kaprálová, Account Manager v kreativní agentuře Zaraguza. Představení snídaní doprovází vedle úspěšného eventu také kampaň na sociálních sítích, digitálu, rádiu a samozřejmě všech restauracích.

Zdroj: TZ; zdroj foto: TZ

Tereza Pánková

Autor článku

Tereza Pánková

Všechny články autora

redaktorka FTV Prima

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů


Přečtěte si také

Recepty