Poděkování Danu Brownovi. Black Angel’s Bar představuje čtveřici koktejlů inspirovaných spisovatelovým dílem
Americký spisovatel Dan Brown zasadil svůj nejnovější román Tajemství všech tajemství do Prahy a mezi dějiště příběhu zařadil i koktejlový bar Black Angel’s. Ten se v knize objevuje hned několikrát, jednou dokonce v pasáži, která významně ovlivní další děj. Bar se rozhodl autorovi poctu oplatit a připravil speciální menu se čtyřmi koktejly inspirovanými Brownovou tvorbou i konkrétními motivy z knihy. Kniha Tajemství všech tajemství, nejnovější román Dana Browna, vzbuzuje velké očekávání zejména u českého publika. Podstatná část děje se totiž odehrává v Praze a čtenáře zavede na řadu známých míst. Ale třeba také do baru – již v ukázce zveřejněné pár dní před vydáním bylo možné zaznamenat jména jako AnonymouS Bar nebo Hemingway Bar Prague. Ovšem daleko zásadnější role připadla koktejlovému baru Black Angel’s, jejž hlavní záporák a Langdonův protivník využije k získání důležitých informací, které pak ovlivňují celý děj.
„Červencový post na Instagramu Dana Browna nám napověděl, že by Black Angel’s mohl v příběhu sehrát jistou roli. V jaké míře ale bude zahrnut, jsme netušili do poslední chvíle. Až s vydáním knihy jsme zjistili, kolik prostoru Dan Brown Black Angel’s věnoval a jak důležitou úlohu v příběhu sehrál,“ uvádí Pavel Šíma, bar manager Black Angel’s.
Čtenáři na jméno baru v knize Tajemství všech tajemství narazí na dvou místech, doslovně je pak zmíněn čtyřikrát. Zatímco první pasáž je spíše popisná a vyzdvihuje historii prostor, v nichž se Black Angel’s nachází, v té druhé již dochází k dějovému zvratu. Mimo jiné se tedy dočtou: „Black Angel’s Bar se nacházel v gotické kamenné jeskyni z dvanáctého století několik podlaží pod hotelem. Tradovalo se, že tu dělníci při restauračních pracích narazili na tajnou komnatu s truhlicí, v níž byly ukryté dávné deníky jakéhosi Aloise Krchy. Ty obsahovaly recepty na exotické koktejly a mystické elixíry z dob dávno minulých, z nichž některé údajně měly čarovnou moc. Turisté sem chodili v naději, že na slavném místním mottu – ZDE SE SPLNÍ I NEMOŽNÉ – je aspoň zrnko pravdy.“
Pocta za poctu
Že se právě jejich podnik stal jedním z dějišť románu, si barový tým Black Angel’s samozřejmě velmi cení. Poctu se Danu Brownovi rozhodl oplatit speciálním koktejlovým menu, jež vzdává hold spisovatelovu dílu. Hosté tak nově mohou ochutnat čtyři koktejly, jeden za každou zmínku v knize: Katherine, The Bridge, Search for the Secret a Inferno.
Koktejl The Bridge
Zdroj: Black Angel's Bar
Koktejl The Bridge
Zdroj:
Black Angel's Bar
Katherine je variací na klasický koktejl Harvard, který odkazuje k akademickému působišti Roberta Langdona. Zde je základem koňak Martell VS kombinovaný s pomerančovým likérem Grand Marnier, Dom Benedictine a Fernetem Branca. Drink The Bridge je twistem na Whiskey Sour s likérem Muyu Vetiver Gris a bílkem reprezentujícím odkaz na Karlův most. Search for the Secret představuje svěží, lehce ovocný long drink na bázi ginu doplněný o likér Italicus, verjus a tonik. Posledním koktejlem je příjemně štiplavé Inferno, jež nese název po další knize ze série s Robertem Langdonem. Skládá se z cachaçy (pálenka z cukrové třtiny), likéru Velvet Falernum, limetky a zázvoru.
„Při tvorbě koktejlů jsme se inspirovali nejen nejnovější knihou, ale celou nyní již šestidílnou sérií románů s Robertem Langdonem v hlavní roli. Například Search for the Secret – hledání tajemství lze vztáhnout na celou Brownovu tvorbu. Oproti tomu Katherine Solomon, jež inspirovala další z koktejlů, patří mezi hlavní postavy Tajemství všech tajemství – právě za ní Robert Langdon míří do Prahy. Dalším z míst, kam kniha kromě Black Angel’s čtenáře zavede, je Karlův most. I na něj jsme v našem koktejlovém menu věnovaném Danu Brownovi mysleli,“ vysvětluje Pavel Šíma.
V návaznosti na román je v jednání také užší spolupráce baru Black Angel’s s nakladatelstvím Argo, které román Tajemství všech tajemství na českém trhu vydává, a sítí knihkupectví Luxor.
Na nejlepší mušle jedině do Bruxxu
Od 18. do 24. září se restaurace Bruxx, která je součástí gastroaliance Together, promění v ráj všech milovníků (nejen) slávek. Na hosty čekají netradiční předkrmy i osm druhů festivalových mušlí včetně tradičních stálic. Slávky budou pocházet z různých částí Evropy – z Dánska, Španělska, Holandska nebo z ostrova Föhr. Nabídka navíc zahrnuje i prémiové mušle bouchot, razor nebo vongole, které doplní jemné omáčky, zelenina a nečekané chuťové kombinace. V menu nechybí španělské slávky po katalánsku s uzenou paprikou a šafránem, slávky s roquefortem a hruškou nebo mušle připravené na pivu Mongozo s ardenskou šunkou. Zájemci o výraznější chutě ocení slávky na asijský způsob s červenou curry pastou, zázvorem a kokosovým mlékem, které se podávají s jasmínovou rýží.
Mušle v Bruxxu již tento týden!
Zdroj: Hynek Hampl
Máte rádi slávky?
Zdroj: Hynek Hampl
Mušle v Bruxxu
Zdroj: Hynek Hampl
I se sklenkou červeného si na nich velmi pochutnáte
Zdroj: Hynek Hampl
Mušle v Bruxxu
Zdroj: Hynek Hampl
Čeká na vás osm druhů festivalových mušlí včetně tradičních stálic
Zdroj: Hynek Hampl
Mušle v Bruxxu již tento týden!
Zdroj: Hynek Hampl
Máte rádi slávky?
Zdroj: Hynek Hampl
Mušle v Bruxxu
Zdroj: Hynek Hampl
I se sklenkou červeného si na nich velmi pochutnáte
Zdroj: Hynek Hampl
Mušle v Bruxxu
Zdroj: Hynek Hampl
Čeká na vás osm druhů festivalových mušlí včetně tradičních stálic
Zdroj: Hynek Hampl
Součástí nabídky jsou také originální předkrmy – například kombinace mušlí bouchot a razor s liškovou omáčkou a cibulovým sendvičem nebo eclair plněný ragú ze španělských kalamárů. Chybět nebude ani silná středomořská polévka ze slávek se šafránem a bílým vínem. K mušlím si můžete dát domácí bagetu nebo si přikousnout pravé belgické hranolky, které se dvakrát smaží v hovězím loji. Nesmí chybět ani pivo, které vám pomůže vybrat pivní sommeliér.
Pumpkin sezóna ve Starbucks
S příchodem podzimu se do kaváren Starbucks po celém světě i v Česku vrací jeden z nejoblíbenějších sezónních nápojů – legendární Pumpkin Spice Latte. Od svého vzniku v roce 2003 si získal miliony fanoušků a stal se symbolem začátku podzimní sezony. Letos navíc Starbucks představuje novinku pro všechny milovníky originálních kombinací chutí – Pumpkin Cream Cold Foam, lahodnou podzimní pěnu, kterou si zákazníci mohou přidat do svého oblíbeného nápoje.
Pumpkin Spice Latte
Zdroj: Starbucks
Pumpkin Spice Latte
Zdroj:
Starbucks
Ikona podzimu: Pumpkin Spice Latte
Originální Pumpkin Spice Latte spojuje intenzivní chuť charakteristického Starbucks Espresso Roast s jemným sirupem s příchutí koření na dýňový koláč a sametově napěněným mlékem. Nápoj je zakončen vrstvou šlehačky a posypán voňavou směsí koření a dýně – výsledkem je hřejivý podzimní zážitek v šálku.
Osvěžující varianta: Iced Pumpkin Spice Latte
Pro ty, kteří hledají osvěžení na podzim, je zpět Iced Pumpkin Spice Latte. Kombinace espressa, mléka a dýňového kořeněného sirupu podávaná s ledem a posypaná trochou skořice je ideální volbou během babího léta. Samozřejmě je k dispozici také krémový Pumpkin Spice Frappuccino® Blended Beverage, který potěší všechny fanoušky tohoto oblíbeného ledového nápoje.
Tip pro vegany: Nápoje Pumpkin Spice lze připravit také ve veganské verzi – s rostlinnou alternativou mléka a rostlinnou šlehačkou.
Novinka sezóny: Pumpkin Cream Cold Foam
Rostoucí obliba studené mléčné pěny inspirovala Starbucks k vytvoření podzimní verze – Pumpkin Cream Cold Foam. Tuto jemně našlehanou pěnu s dýňovým kořením si mohou zákazníci dopřát jako topping na libovolný oblíbený nápoj ze stálé nabídky. Přináší tak novou možnost, jak si personalizovat svůj šálek a objevit podzimní atmosféru jinak než doposud.
Iced Pumpkin Spice Latte
Zdroj: Starbucks
Iced Pumpkin Spice Latte
Zdroj:
Starbucks
Jako třešnička na dortu (nebo dýně na dortu?) přichází Starbucks také s novou podzimní kolekcí. Svůj oblíbený nápoj si můžete vychutnat z hrnečků, kelímků, termosek nebo opakovaně použitelných kelímků s podzimními motivy a inspirací z ikonického PSL. Podzimní náladu si užijete naplno!
Tip na závěr: Starbucks představuje novou službu Mobile Order & Pick-up
Od teď si můžete svou oblíbenou kávu ze Starbucks objednat ještě pohodlněji. Díky nové službě Mobile Order & Pick-up si zákazníci jednoduše zvolí nápoj i občerstvení přímo v aplikaci Starbucks, objednávku zaplatí online a vyzvednou ji připravenou na vybrané kavárně – bez čekání ve frontě. Tato novinka přináší více flexibility a pohodlí do každodenního rituálu – ať už si chcete vychutnat kávu cestou do práce, během polední pauzy nebo po cestě domů.
Bohém z Krušovic usedá ke kulatému stolu a stává se spojencem druhé řady Zrádců
Druhá řada nejúspěšnější detektivní hry současnosti Zrádci navázala partnerství s prémiovým ležákem Bohém z Krušovic, které symbolicky propojuje hrad Křivoklát s místním krušovickým pivovarem. Spojení není náhodné. Hrad Křivoklát, hlavní dějiště Zrádců, i pivovar Krušovice, odkud pochází Bohém, patří ke stejné křivoklátské domovině. Pivovar byl už v 16. století součástí křivoklátského panství. Krušovický Bohém se tak symbolicky vrací na své území a usedá do míst, odkud vzešel, v roli hostitele hry.
„Bohém z Krušovic představuje elegána s nadhledem, smyslem pro humor, ale i dávkou kuráže, kterou projevují i samotní účastníci show Zrádci. Chtěli jsme, aby bohémské partnerství bylo přirozenou součástí příběhu, nikoli jen dodatkem, což se i díky obsahové spolupráci s tvůrci pořadu skvěle vydařilo,“ uvádí Ivana Nová, brand manažerka značky Krušovice.
Partnerství se odráží i v samotném zpracování sponzorského spotu. Nešlo o generickou kulisu, ale o autentické natáčení přímo na hradě Křivoklát v místnosti, kde Zrádci rozhodují o „vraždách“. Právě v tomto v ikonickém prostoru, kde se láme důvěra a rodí intriky, vznikl spot úzce propojený s celým děním hry. „Sponzorský spot je tak přímo propojen nejen s hrou samotnou, ale i se značkou prémiového ležáku Bohém, která je – stejně jako hráči – autentická a překvapující. Dlouhodobě se snažíme budovat obraz značky konzistentně, ale vždy s nadhledem a lehkostí, jež k bohémství patří,“ uvádí Pavel Vácha, senior brand manažer značky Krušovice.
Bohém + Zrádci
Zdroj: Krušovice
Bohém + Zrádci
Zdroj:
Krušovice
Vedle sponzorského spotu z dílny kreativní agentury FLO ve spolupráci s produkcí Blue Hour Cult se Krušovický Bohém objeví také v tematicky zakomponovaném product placementu napříč show. Partnerství se navíc rozšíří do dalších formátů, především na sociálních sítích, které budou přirozenou součástí druhé řady Zrádců a přenesou zážitek fanoušků i mimo televizní obrazovku. Diváci se v průběhu vysílání mohou dále těšit na soutěže o exkluzivní merch Zrádců a produkty Bohém.
Rohlík a FABINI uzavírají strategické partnerství, zákazníci mohou získat 50% slevu na prémiové nádobí
Český online supermarket Rohlík a výrobce prémiového nádobí FABINI oznámili uzavření exkluzivního strategického partnerství. Jedná se o první formu věrnostního programu tohoto online supermarketu. Cílem spolupráce je propojení obou světů – skvělého jídla a kvalitního nádobí, aby měl zákazník ten nejlepší možný zážitek. A zároveň nabídnout špičkové kuchyňské vybavení široké veřejnosti a pozvednout tak kulturu a radost z domácího vaření. V rámci dvouměsíční akce v září a říjnu 2025 nabídne Rohlík svým zákazníkům možnost získat vybrané produkty FABINI s unikátní 50% slevou.
Spojení dvou silných českých značek, které sdílejí posedlost kvalitou a zákaznickou zkušeností, přináší na trh zcela nový koncept. Nejedná se o klasický věrnostní program založený na sbírání bodů, ale o přímou odměnu za běžné nákupní chování. Rohlík tak potvrzuje svou vizi být nejen dodavatelem kvalitních potravin, ale komplexním partnerem pro domácnost, který svým zákazníkům aktivně pomáhá zkvalitnit každodenní život.
Rohlík + FABINI
Zdroj: rohlik.cz, se souhlasem Fabini
Rohlík + FABINI
Zdroj:
rohlik.cz
„Vždy nasloucháme přáním našich zákazníků. Víme, že milují kvalitní a čerstvé potraviny a vaření je pro ně často vášní a formou relaxace. Logickým dalším krokem pro nás bylo nabídnout jim i nástroje, na kterých si mohou oblíbené pokrmy dokonale připravit,“ říká Martin Beháň, Managing Director CEE Rohlik.cz. „Nechtěli jsme je ale zatěžovat složitými pravidly. Proto jsme zvolili nejjednodušší možnou cestu – odměnu za jejich pravidelné nákupy. Partnerství s FABINI je pro nás přirozenou volbou. Je to česká firma s fantastickým produktem a filozofií, která je nám velmi blízká.“
Princip akce je pro zákazníky maximálně jednoduchý. Pro získání 50% slevy na jeden ze šesti vybraných prémiových produktů FABINI stačí v daném měsíci (září nebo říjnu) splnit stanovenou podmínku v rámci svých běžných nákupů, a to je nakoupit za alespoň 7 500 Kč. Zákazník si poté jen přes obdržený email vybere, který produkt by si chtěl zakoupit a sleva se jim poté automaticky odešle na jejich emailovou adresu, pod kterou mají zřízený zákaznický účet.
„Od samého začátku bylo naším cílem dostat poctivé a kvalitní nádobí do co nejvíce českých kuchyní a ukázat lidem, že správný hrnec nebo pánev může zcela změnit jejich pohled na vaření,“ uvádí Jan Fabini, zakladatel značky FABINI. „Spojení s Rohlíkem je pro nás obrovským krokem vpřed. Jsme dvě české firmy, které definuje posedlost kvalitou a spokojeností zákazníka. Zákazníci Rohlíku jsou přesně tou cílovou skupinou, která dokáže ocenit poctivé a kvalitní produkty a která chápe, že skvělé jídlo začíná u skvělých surovin a skvělého nádobí. Díky tomuto partnerství jim můžeme naše produkty nabídnout za podmínek, které tu ještě nebyly.“
Zdroj: TZ; zdroj foto: TZ