Novinky na trhu: fermentované omáčky, ořechová tyčinka, křupavý snack a privátní značka vín

Chystáte se na nákup? Pak byste měli zbystřit! Máme tu pro vás čtyři zajímavé novinky, které byste měli rozhodně otestovat. Jsou to nevšední fermentované omáčky z rajčat, křupavé snacky, ořechové tyčinky a v neposlední řadě vína z našeho kraje.

Fermentované omáčky od Fermato

Fermato, které vstoupilo na trh teprve v roce 2021, má v současnosti ve svém repertoáru omáčky z fermentovaných rajčat, octy, ochucené oleje a sůl. Za značkou stojí moravský rodák Radim Stráník, který s výrobou kvašáků pomáhal babičce už jako malý kluk. V dospívání sice, fascinován spíše výsledky fermentace nápojů, na kvašení potravin zanevřel, vrátil se k němu ale opět v dospělosti, kdy se u něj zrodila vášeň k vaření.

Metody „pokus omyl“ a také cestování po Japonsku, kde se seznámil s pátou chutí, takzvanou „umami“, ho dovedly až k vytvoření vlastní fermentované rajčatové omáčky. Právě rajčata totiž disponují největším podílem tohoto přírodního glutamátu, tedy chutí umami. Nabídku pak rozšířil o octy, omáčky a crunchy oleje. Radim má navíc v rajčatovém kvašení doslova nulovou konkurenci, a tak je aktuálně jediný, kdo tento chuťový zážitek může zprostředkovat. Dnes s Radimem pracují tři kolegové na plný úvazek. A zatímco loni se značka těšila obratu 2,5 milionu, s ohledem na růst prodeje Radim odhaduje, že letos bude obrat čtyřikrát vyšší. O oblibě omáček, olejů a octů svědčí i fakt, že Fermato bude dostupné i pro zákazníky e-shopu Rohlík.

Chia Shake Nutbar

Chia Shake Nutbar s mandlemi, kešu a kokosem

Seznamte se s dokonale sladkou novinkou v sortimentu české značky Chia Shake a dopřejte svým chuťovým buňkám slast v podobě čokoládové low carb tyčinky Nutbar s chutí mandlí, kešu a kokosu. Tyčinka je založena jen na celistvých potravinách, a tak se v ní snoubí chuť mandlí a kešu s kokosem, lněnými semínky a kakaovým máslem, díky kterému je tyčinka celá čokoládová. Výrobci se navíc podařilo spojit nemyslitelné, a tak i přes poctivou, dokonale sladkou a lahodnou chuť je tyčinka nízkosacharidová, vyniká vysokým obsahem bílkovin i výživovou hodnotou. Nechybí jí ale ani vláknina a navíc je 100% veganská, bez lepku a přidaného cukru.

Vhod tak přijde nejen všem milovníkům sladkého, ale díky její vysoké výživové hodnotě je možné jí nahradit jedno jídlo nebo si ji prostě jen vychutnat v čase, kdy nemáme na klasické jídlo čas. Ocení ji pochopitelně vegani, ale také všichni, kteří drží diety, snaží se hubnout nebo dbají na zdraví a štíhlou linii. Tyčinka Chia Shake Nutbar je pro ně sázka na jistotu, kdy nijak nenaruší žádné dietní plány, a ještě navíc si s ní užijí příjemné mlsání bez jakýchkoli výčitek.

Los Křupos School Crunch

Objevte chutnou a křupavou novinku na našem trhu, speciální jemně slané snacky českého výrobce Los Křupos a poznejte jedinečný koncept školních svačinek v podobě zvýhodněného balíčku Los Křupos School Crunch! Balíček jemně slaných snacků s vyladěným složením, lahodnou a vyváženou chutí a optimální výživovou hodnotou, které jsou navíc dokonale křupavé, si zamilují všechny děti, dokonce i ti největší mlsouni, ale především je ocení jejich rodiče! Jedno měsíční balení obsahuje hned 3 velká balení 2 druhů snacků, jako jsou Los Křupos Tyčky a Los Křupos Sporty!

Každý druh vyniká jinou příchutí, ale především vysokou dávkou proteinů a vyváženým složením, které může podpořit správný růst kostí a svalů, regenerovat po sportu a dodat energii. V jejich složení nalezneme například rýžovou, čočkovou nebo hrachovou mouku, bramborové vločky, kukuřičnou vlákninu, rostlinné proteiny, sušené rajče, cibuli, papriku a další koření a bylinky. Všechny druhy snacků jsou navíc ryze přírodní, vyrobeny pouze z kvalitních surovin pěstovaných v ČR nebo EU, metodou zdravého pečení.

BILLA a nová privátní značka Sol Vineus

BILLA vstupuje do kategorie vín s novou privátní značkou Sol Vineus. Řadu třinácti vín vybrala pro zákazníky senior nákupčí společnosti a zároveň zkušená sommeliérka Eva Svobodová. Rozšiřování privátních značek je jedním z cílů společnosti BILLA, která chce dosáhnout 30% podílu vlastních značek do roku 2028.

Nová privátní značka vín doplňuje širokou nabídku vlastních značek. „Našim zákazníkům nabízíme pod privátními značkami produkty vysoké kvality za odpovídající ceny. Vína nám zatím v nabídce privátních značek chyběla, proto jsme přišli s řadou vín stáčených exkluzivně pro nás a vytvořili pro ně zcela novou značku, kterou nyní představujeme. Z prodejů prvních týdnů je patrné, že už si k ní zákazníci nacházejí cestu, což nás pochopitelně velmi těší,” říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.

„Z průzkumů vyplývá, že 84 % lidí neví, jaké víno si má vlastně koupit. S tím jsme k výběru vín pro Sol Vineus přistupovali, aby jim vína chutnala, i když nejsou znalci. Zkrátka, aby chutnala nejen mně jako sommeliérce, ale i mně jako zákazníci a konzumentce,“ říká Eva Svobodová k výběru třinácti jakostních i odrůdových vín a dodává: „Výběr jsme uzpůsobili tomu, že český zákazník má rád aromatické odrůdy a že dává přednost bílým vínům před červenými. Nabídku jsme pak připravili tak, aby pokryla celou škálu, k čemu se daná vína hodí a zákazníci od nás dostávají i doporučení k jakým pokrmům to které víno je ideální.“

Pro letošní rok jde o produkci z vinařství Vinselekt Michlovský a ze Zámeckého vinařství Bzenec. Široká nabídka od plných červených vín po osvěžující bílá vína nabízí zákazníkům volbu ke každé příležitosti a dle jejich chutí. Každé pečlivě vybrané víno vypráví svůj vlastní příběh. Značka Sol Vineus není jen o chuti, ale také o spojení s vinicí. Zákazníci v ní objeví oblíbené odrůdy od prověřených dodavatelů ve výhodném poměru chuti a ceny. Sol Vineus má v nabídce dvě cenové kategorie vín – vína jakostní a vína přívlastková.

Zdroj: TZ; zdroj foto: TZ

Tereza Pánková

Autor článku

Tereza Pánková

Všechny články autora

redaktorka FTV Prima

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů


Přečtěte si také

Recepty