Společnost Lidl uvedla novou kampaň „Chutné, čerstvé, české“, jejímž hlavním cílem je podpora českých zemědělců a nabídka čerstvých lokálních produktů zákazníkům. Ambasadorem kampaně se stal známý šéfkuchař Roman Paulus, který se osobně vypravil na návštěvu místních farmářů. Cílem jeho cest bylo přiblížit zákazníkům původ plodin, které naleznou v prodejnách Lidl, a zároveň zvýšit povědomí o důležitosti lokální produkce.
Lidl spustil novou kampaň "Chutné, čerstvé, české". Roman Paulus na cestách za českými zemědělci
V rámci kampaně mají zákazníci jedinečnou příležitost dozvědět se více o původu potravin, které se nacházejí v prodejnách Lidl. Zároveň mohou blíže poznat jednotlivé dodavatele, konkrétně tuzemské farmáře a pěstitele. Tito dodavatelé úzce spolupracují s Lidlem, aby zajistili co nejrychlejší a nejkvalitnější dodávku čerstvých surovin přímo k zákazníkům.
Putování po českých farmách
Ambasadorem kampaně a dlouhodobého projektu Kuchyně Lidlu je šéfkuchař Roman Paulus, který české dodavatele osobně navštívil. Během cest měl příležitost se podrobně seznámit s jejich prací, potřebami a výzvami. Tento osobní přístup přispěl k posílení vzájemných vztahů a podpoře spolupráce mezi Lidlem a tuzemskými dodavateli. „Měl jsem možnost strávit 14 dní cestováním nejen za dodavateli, ale především za farmáři. Bylo pro mě nesmírně inspirující vidět, že tyto suroviny se pěstují lokálně a na vysoké úrovni,“ uvedl Roman Paulus s tím, že navštívil celou řadu míst, jako je Polabí, Rakovnicko, Žatec či okolí Olomoucka. „Návštěva farmářů mi otevřela oči ohledně množství a kvality surovin, které se u nás pěstují. Mnohé z nich míří přímo z pole do obchodů,“ dodal.
Čerstvá zelenina po většinu roku
Mezi dodavateli, kteří se v kampani objevují, je společnost Blanická s.r.o. se sídlem v Tuřicích, jež dodává do prodejen Lidl po celé České republice chutné jahody. Ty jsou k dostání každý rok od dubna do října. Dalším klíčovým dodavatelem je společnost Česnek GARLIC ze Žatce, která pěstuje česnek. Mrkev dodává společnost Bramko z obce Semice, salát zajišťuje firma GS z Ostré a rajčata pocházejí od společnosti Čerstvě utrženo z Velkých Němčic. „Předtím jsem si neuvědomoval, že některé potraviny mají velmi dlouhou sezonu, jako třeba rajčata ze skleníků, která jsou k dispozici téměř deset měsíců v roce,“ říká o návštěvách farmářů Paulus. „Teď už vím, že kromě prosince, ledna a poloviny února jsou rajčata dostupná jako místní produkt, že se jedná o domácí zboží. Jsem rád, že se tím zkracují dodavatelské řetězce, což znamená, že rajčata nemusejí cestovat zdaleka. Je skvělé, že díky tomu můžeme mít čerstvá rajčata z blízkého okolí po většinu roku,“ dodává.
Kampaň běží nejen na televizních obrazovkách a billboardech po celé zemi, ale i na webových stránkách či sociálních sítích. Natáčení probíhalo přímo na farmách a polích jednotlivých dodavatelů, aby zákazníci viděli celý proces pěstování a dodávání produktů do prodejen Lidl. „Jako kuchař považuji za důležité znát své dodavatele a objíždět farmáře, pokud mám možnost s nimi spolupracovat. Bylo to přirozené vyústění spolupráce s Lidlem. Po více než deseti letech vaření a tisících receptech, které máme, jsem rád, že jsem mohl zákazníkům ukázat, odkud pocházejí potraviny, které společně používáme k přípravě receptů. Velmi jsem si to užil a jsem za to vděčný,“ uzavřel Paulus.