návrat zpět

Najděte si recept

Reklama
Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
Reklama

Domácí pribináček

Hodnoceno: 5x
do 10 minut
Domácí pribináček
Autor: ZÁSADNĚ ZDRAVĚ Domácí pribináček
Každý z vás ho jistě zná... ale zkoušeli jste ho někdy připravit doma? Oblíbeného pribináčka můžete povýšit na velice elegantní svačiku nebo dezert. Jen se podívejte! :)

Postup

  1. Rozřízněte vanilkový lusk a špičkou nože vyškrábněte semínka.
  2. Dejte tvaroh do mixovací nádoby a zalijte ho javorovým sirupem a polovinou mléka.
  3. Přidejte sůl a vanilku a mixujte 1–2 minuty, postupně dolévejte mléko. Každý tvaroh může trošku jinak pohlcovat tekutinu, takže uvidíte podle konzistence, jestli vám bude stačit uvedené množství nebo o chup míň anebo víc.
  4. Dozdobte květy a borůvkami, případně lžičkou javorového sirupu.

Jana Černá pro vás má i další varianty pribináčku!

KAKAOVÝ NEBO KAROBOVÝ PRIBINÁČEK je lehká variata pro čokoholiky. V tom případě přidávám do základního receptu dvě vrchovaté lžíce (40 g) neslazeného kakaa/karobu, lžíci a půl mléka a lžičku javorového sirupu navíc.

OVOCNÝ PRIBINÁČEK; na ten můžete použít v podstatě jakékoliv sezonní ovoce. Nejlepší je malinový, borůvkový, jahodový, broskvový nebo taky banánový. Ten dělávám tak, že přihodím pár kousků ovoce přímo do základu k tvarohu a všechno zase důkladně rozmixuju. Pak už jen zbytkem ovoce a bylinek dozdobím. A většinou ho taky o polovinu míň sladím, obzvlášť v létě, kdy mám ovoce čerstvé a zralé ze zahrádky.

OŘECHOVÝ PRIBINÁČEK, to je taková moje óda na řecký jogurt s ořechama a medem. Jde v podstatě o „vylepšený“ základní recept s vanilkou, bez javorovýho sirupu, s hrstí nebo dvěma opečených ořechů zalitýma medem.

Domácí pribináček 2 Foto:

Domácí pribináček; foto: ZÁSADNĚ ZDRAVĚ

PRIBINÁČEK S RUMOVÝMI ROZINKAMI a PRIBINÁČEK À LA TIRAMISU. To už je ale vyloženě dezert a navíc s kapkou alkoholu.

V prvním případě vám stačí jen nechat přes noc macerovat hrst rozinek v dobrém rumu. Druhý den pak do každé porce základního pribináčku přidáte 2 špetky skořice, dobře promícháte a přihodíte lžíci voňavých nasáklých rumových rozinek.

V druhém případě už je to trochu vyšší dívčí, můžete proložit základní recept na pribináček piškoty (buď používám třeba ty od Zemanky, anebo mám ráda špaldové Savoiardy od Alnatury), které lehce namočíte v silné černé kávě s panákem Amaretta, a na závěr proložený dezert zasypete neslazeným kakaem.

Kdo je ta nutriční gastronomka ze "ZÁSADNĚ ZDRAVĚ"? 

ZÁSADNĚ ZDRAVĚ Foto:

Jmenuju se Jana a svoje povolání jsem si vymyslela. Jsem výživářka, kuchařka a cestovatelka, takže něco jako šampón 3v1, akorát s tím rozdílem, že propojení nutričního poradenství, gastronomie a cestování vážně skvěle funguje. Moje práce je můj život a splněný sen.

Svým projektem se snažím lidi inspirovat ke zdravému životnímu stylu bez dogmat a demagogie, které tak trochu cloumají všemi výživovými trendy i světem kolem nás. U mě na webu www.zasadnezdrave.cz najdete lákavé exotické a domácí recepty, kulinářské tipy a triky, deníky z mých cest, i objektivní články o výživě, které apelují na zdravý selský rozum každého z nás.