Co dělat, aby se vaše cukrárna plnila zákazníky?
Zdroj: Pexels.com
Co dělat, aby se vaše cukrárna plnila zákazníky?
Zdroj:
Pexels.com
Mít výlohu plnou zákusků nestačí. Aby se vaše cukrárna po celý den plnila hosty, je potřeba zapracovat na celé řadě věcí – od nabídky přes marketing až po atmosféru. Konkurence je velká a zákazníci vybíraví. Jak tedy zařídit, aby si lidé vybrali právě vás?
1) Zaměřte se na správné zákazníky
Začněme možná nečekaným, ale o to důležitějším krokem, který mnozí přehlížejí. I cukrárny se totiž mohou specializovat na určitou klientelu. Některé připravují tradiční léty prověřené zákusky za dostupné ceny. Opakem může být luxusní cukrárna s moderními dezerty a vysokou přidanou hodnotou.
Pokud budete chtít nabídnout „každému něco“, koncept jako celek nebude fungovat. Určete si tedy, na jaké zákazníky cílíte, a tomu uzpůsobte svou nabídku, marketingovou komunikaci, úroveň služeb i interiér prodejny.
2) Nabídka, která přitáhne i rozmlsané jazýčky
Pro úspěch vaší cukrárny bude klíčová úroveň sortimentu. Lidé dokážou ocenit kvalitu, která vám zároveň umožní prodávat produkty za vyšší ceny. I v případě klasických dezertů se můžete mírnou úpravou receptury nebo vzhledu odlišit od konkurence. V rámci podobných podniků tak budete jedineční a zapamatovatelní.
Kromě osvědčených stálic své nabídky také nezapomeňte čas od času nabídku měnit – probudíte tak v lidech zvědavost. Vaše novinky budou zákazníci pravidelně chodit objevovat.
Důležitý je i doplňkový sortiment – chutná káva, nápoje nebo třeba alternativní „sladkosti“ pro diabetiky. Může jít o krok, který vám pomůže při stejné návštěvnosti navýšit tržby až o desítky procent.
3) Pusťte návštěvníky „do kuchyně“
Zajímavým způsobem, jak se odlišit od konkurence, je zásadní modernizace interiéru. Skvělou volbou může být například eliminace klasických zděných příček. Instalujte místo nich skleněnou stěnu, která bude oddělovat prostor pro zákazníky od zázemí cukrárny.
Návštěvníci tak budou moci cukrářům „koukat pod ruce“, veškerá výroba tak bude transparentní. Celé prostory rázem získají úplně jinou atmosféru. Zákazníci navíc o podobných prvcích často povídají svým známým a přátelům. Budete tak mít tu nejlepší reklamu – doporučení spokojených návštěvníků.
Hledáte tip na spolehlivého dodavatele? Skleněné příčky VERTI patří k těm nejlepším na tuzemském trhu.
4) Bez marketingu to nepůjde
Reklama a internetový marketing jsou silné zbraně. Pokud je umíte používat, přinesou vám rychle spousty návštěvníků.
Pro restaurační zařízení by dnes již samozřejmostí měla být přítomnost na internetu a sociálních sítích. Zde byste měli každý den prezentovat svou aktuální i stálou nabídku. Snažte se, aby příspěvky byly opravdu kvalitní a lákavé. Sdílejte fotografie i krátká videa – třeba jak zdobíte dort. I to je způsob, jak umožnit veřejnosti nahlédnout k vám do zákulisí.
Vhodnou volbou jsou stále i webové stránky – zejména starší generace často sociální sítě nepoužívají, přitom může jít o početnou klientelu. Dejte všem možnost o vás snadno zjistit vše potřebné ještě před tím, než k vám někdo fyzicky zavítá.
Nezapomeňte ani na zápis v mapových portálech, na kterých vám mohou zákazníci dávat recenze. Naprostou samozřejmostí by pak mělo být výrazně označení samotného podniku a lákavá tabule s aktuální nabídkou.