návrat zpět

Najděte si recept

Reklama
Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím

Květákové kuku

4 porce
do 30 minut
Květákové kuku
Autor: P&G Foodies Květákové kuku
Kuku – íránský pokrm, který se hodí jako rychlý oběd nebo snadná večeře. S přípravou se vejdete do 30 minut a doma se budou všichni olizovat! :)
Reklama

Suroviny (4 porce)

Reklama

Postup

  1. Předehřejte si troubu na 200 °C. Na přípravu tohoto receptu je ideální mít pánev, kterou lze dát i do trouby.
  2. Květák omyjte a očistěte. Následně jej rozdělte na růžičky, které pak nahrubo nasekejte. Není potřeba žádný food procesor.
  3. Na velké pánvi rozpalte 4 lžíce olivového oleje. Na ni přihodťe na kostičky nasekanou 1 cibuli, 2 stroužky najemno pokrájeného česneku, květák, sůl (pozn. pokud použijete sýr cottage, dejte 1½ lžičky soli, pokud zvolíte fetu, přidejte maximálně 1 lžičku soli), pepř, kmín, kurkumu a pažitku.
  4. Restujte cca 5–6 minut. V tuto chvíli by měl být květák už mírně měkký.
  5. Mezitím si rozklepněte do menší mísy 4 vejce. K nim přidejte 1/2 lžičky prášku do pečiva, 1 lžíci rýžové mouky a měkký sýr dle výběru v ingrediencích.
  6. Důkladně metlou promíchejte a přilijte na pánev ke květáku. Okamžitě míchejte a stírejte směs z povrchu pánve.
  7. Ztlumte plotýnku a dle potřeby ještě můžete přidat 2 lžíce oleje okolo krajů, abyste předešli přichycení. Míchejte po dobu cca 3 minut.
  8. Uhlaďte povrch květákové směsi a pánev vložte do trouby.
  9. Pečte cca 6–8 minut na 200 °C. Na poslední minuty přepněte na režim gril, aby povrch mírně zhnědl.
  10. Podávejte s osoleným řeckým jogurtem, koprem a pepřem.
Reklama

P&G Foodies
Gábina a Petr Kučerovi

Blog www.PGfoodies.com jsme začali psát po návratu z Anglie, kde jsme žili téměř celý rok. Díky strávenému času po boku kamarádky a šéfkuchařky Saimy Khan jsme začali vnímat jídlo úplně v jiných rozměrech. Začali jsme si ho užívat a naučili jsme se zpracovat zeleninu tak, že bez ní už nemůžeme být. Zároveň myslíme na to, aby jídlo i krásně vypadalo. Pomáhá to totiž k tomu, aby se naše rodina nebála něco "zdravějšího" ochutnat. Vyřadili jsme z jídelníčku lepek, rafinovaný cukr a snížili jsme příjem mléčných produktů, moc nám to vyhovuje a o tento způsob vaření se na blogu chceme podělit.

Vytvořili jsme si i vlastní e-shop www.honestmarket.cz s produkty, které nesmějí u nás v kuchyni chybět.

Související témata: Hlavní jídla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama