reklama

zavřít

Najděte si recept

Co hledáte? Jídlo, ingredience, pořad nebo kuchař…
Smazat

reklama

Fit díky bylinkám a koření
Autor: Thinkstock Fit díky bylinkám a koření

Fit díky bylinkám a koření

Přemýšlíte, jak se před létem rychle dostat do formy, zbavit se nadýmání a přestat zadržovat vodu? Uberte na soli a zapojte do kulinářských hrátek rozmanité bylinky i koření – změny vás příjemně překvapí!
klaram , Vydáno: 18.06.2014

reklama

Estragon

Aromatické koření obsahuje štědré množství vitaminu C a je užitečné při dietách bez soli, neboť přirozeně zdůrazní chuť potravin. Využít ho můžete při přípravě omáček, marinád, grilovaných ryb, bílého masa, omelet a těstovinových či zeleninových salátů.

Kerblík

Oblíbená bylinka stimuluje játra, působí močopudně, protizánětlivě a celkově povzbuzuje organismus. Kerblík se vyznačuje jemnou vůní, která se nejlépe hodí do salátů, omelet, studeného masa, polévek a pokrmů z chřestu.

Fit díky bylinkám a koření 3Koriandr

Tzv. „indická petržel“ patří mezi nejrozšířenější aromatické rostliny na světě. Čerstvé lístky působí močopudně a příjemně provoní polévky, zeleninové saláty i omáčky. Na konci vaření je můžete přidávat také k rybám či drůbeži.

Kopr

Zabraňuje nadýmání a je bohatý na vitamin C. Odvar z kopru vypitý po jídle usnadňuje trávení a příjemně osvěžuje dech. Čerstvé lístky kopru můžete využít při přípravě ryb a korýšů, hodí se také do vařené zeleniny, omáček a bramborového salátu.

V květináčích umístěných na slunném místě se při troše péče daří pažitce, petrželce, šalvěji, rozmarýnu nebo majoránce

Základní pravidla pěstování bylinek na okně

Šafrán

Vzácné koření podporuje činnost žlučníku, stimuluje trávení, uvolňuje energii a zlepšuje náladu. Přidává se například do rizota, paelly, indického pilafu, polévek a pokrmů z ryb.

Fit díky bylinkám a koření 2

Máta

Většina druhů máty funguje jako účinný pomocník proti nadýmání a bolestem břicha. Z čerstvé máty si můžete připravit například vynikající čaj, který usnadňuje trávení. Lístky máty lze nakrájet jako koření k rybám a masu, zelenině nebo do ovocných salátů. Bývají součástí mnoha orientálních jídel – výborně se hodí například do pokrmů z kuskusu. Dokážou oživit také tvarohové nebo zmrzlinové dezerty.

Máta peprná

Máta peprná (Mentha piperita)

Fit díky bylinkám a koření 4

Římský kmín

Koření z čeledi miříkovitých účinně působí proti nadýmání. Používá se ke kořenění mletých mas – především salámů a klobás. Hodí se také do pokrmů z rýže nebo jídel, která obsahují hodně zelí, brambor, mrkve a lilku.

Zázvor

Příznivé účinky exotické trvalky znali již staří Řekové i Římané. Zázvor mimo jiné zvyšuje tvorbu trávicích šťáv, neutralizuje kyseliny v zažívacím ústrojí a je vhodným pomocníkem proti nadýmání. Nakrájený čerstvý kořen se přidává do mnoha jídel – k masům, salátům, rybám či darům moře.

Autor: Nela Kučerová

reklama

reklama

Přečtěte si také