Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama

Jarní očista snadno a rychle

Jarní detox
Jarní detox Autor: Thinkstock
Cítíte se unavení? Pak zkuste zapomenout na sladkosti, polotovary, tučné maso, alkohol i kofein. Na jejich místo dosaďte přirozenou stravu, která obsahuje velké množství antioxidantů a s jarním „úklidem“ organismu vám ráda a ochotně pomůže. Odměnou vám bude lepší kondice a příval čisté energie.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Duha na talíři

Postarejte se o to, aby ve vašem jídelníčku bylo zastoupeno čerstvé ovoce a zelenina ve všech barvách. Do nákupního seznamu zařaďte mladou listovou zeleninu, brokolici, červenou cibuli, rajčata, česnek, žluté, červené a zelené papriky, fialový baklažán, mrkev, banán, borůvky, ostružiny, jahody, švestky, třešně a zelená jablka.

Jarní detox 3 Foto: Thinkstock

Jarní detox 5 Foto: ThinkstockDopřejte si dostatek vlákniny

Strava bohatá na vlákninu navozuje pocit sytosti a zrychluje střevní peristaltiku. Pravidelná konzumace vlákniny navíc pomáhá bojovat proti zvýšenému cholesterolu a reguluje hladinu krevního cukru. Mezi potraviny bohaté na vlákninu patří například pšeničné otruby, lněné semínko, fazole, červená řepa, hrášek, čočka, pohanka a cizrna.

Když strava, tak „živá“

O konceptu „raw food“ se mluví čím dál častěji. Hlavní zásady jsou poměrně jednoduché: potraviny se konzumují zásadně v čerstvém stavu a pokud se tepelně upravují, pak nikdy nepřekročí magickou hranici 42 °C. Díky tomuto přístupu se v jídle zachová největší množství enzymů, vitaminů a minerálů.

Pokud se vám „raw“ koncept zamlouvá, zkuste jídelníček poskládat z čerstvého i sušeného ovoce, zeleniny, bylinek, ořechů, naklíčených semínek a naklíčených luštěnin (pozor, takto upravit se dají pouze některé druhy), hub, mořských řas, olejů lisovaných za studena, přírodních sladidel a superpotravin. Myslete však na to, že nic se nemá přehánět, proto si na tento styl stravování raději zvykejte postupně a po malých krůčcích.Raw food Foto: Thinkstock

Kurkuma – hvězda mezi antioxidanty

Kurkuma neboli indický šafrán obsahuje velký podíl vysoce účinných antioxidantů – díky tomu působí jako bojovník proti volným radikálům a nabízí vysokou ochranu před oxidačním poškozením buněčných membrán a DNA. Lahodné koření navíc napomáhá při trávení a posiluje obranyschopnost organismu a pozitivně působí na psychickou pohodu. Konzumovat ho můžete také ve formě kapslí.

Kurkuma Foto: Thinkstock

Autor: Nela Kučerová


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama