Za 95 let své existence se americká značka KitchenAid® drží osvědčené kvality a ikonický design jen přizpůsobuje moderním podmínkám. Kdo ji jednou vyzkoušel, zůstává věrný. A kdo ještě nezná, při návštěvě prvního evropského Concept Store této značky pochopí, že KitchenAid® je prostě vášeň.
KitchenAid® – vášeň, která nestárne
Na místě své původní prodejny v pražské Vodičkově ulici otevřela společnost Potten & Pannen – Staněk obchod, kolem nějž žádný milovník vaření neprojde bez povšimnutí. Prodávají zde totiž výkonné přístroje ve špičkovém designu, které lásku k dobrému jídlu rozpálí do ruda. Menší stolní spotřebiče KitchenAid® byly v České republice k dostání již dříve, ale bílá technika této prémiové značky počínaje varnými deskami až po myčky nádobí a chladničky má na českém území premiéru, stejně jako další „neelektrické“ kuchyňské vybavení.
Na putovní výstavě „Future of KitchenAid®“ se tu navíc můžete seznámit s produkty, které uvedení na trh teprve čeká, nebo se přihlásit na KitchenAid® Gourmet Academy – školu vaření pro dospělé či na lekce určené dětem Le Petit Chef. Pro nejmenší lze v prodejně objednat i netradiční narozeninovou party.
Autorkou projektu rekonstrukce prodejny je renomovaná architektka Ivana Dombková. Prostor v jejím pojetí dokonale souzní s designem značky a dává vyznít barevným a stylovým řešením jednotlivých produktů.
Trocha historie
Všechno začalo v roce 1908, kdy Herbert Johnson, inženýr a pozdější prezident Hobart Manufacturing Company ve městě Troy ležícím v Ohiu, vynalezl více než devadesátilitrový hnětač na mísení chlebového těsta. Po sedmi letech si pomocí výkonného přístroje ulehčoval práci nejeden americký pekař. Po přerušení 1. světovou válkou se firma vrátila k původnímu typu výroby a v roce 1919 se v Troy Metal Products Company, dceřinné firmě Hobart Manufacturing, zrodil legendární H-5 – první ze stolních mixérů pro domácnost využívající „planetární pohyb“. Při ní se šlehač otáčí kolem své osy na jednu stranu, ale jeho hlavice rotuje mísou v opačném směru.
Tehdy prý také vznikl název značky. Manželky manažerů zkoušející nového pomocníka se totiž ptaly, jak by ho měly nazývat. Jedna z nich odpověděla: „Je mi jedno, jak se tomu říká, ale jedno vím jistě – je to nejlepší kuchyňská pomůcka (kitchen aid), jakou jsem kdy měla.“ Mixér H-5 se vyráběl v počtu pěti kusů denně a stál 189.50 dolarů. Tehdy, stejně jako dnes, za úspěch vděčil špičkové kvalitě.
Reklama z 20. let předvádí stolního robota v plném nasazení, umí za pomoci elektřiny míchat, šlehat, krájet, plátkovat, sekat, mlít i odstřeďovat. Kuchyně se koncem 20. let zmenšovaly, tomu bylo potřeba přizpůsobit i rozměry přístrojů, výroba robustního H-5 skončila. Ve 30. letech přišla společnost s novým levnějším modelem a posléze zadala známému designérovi Egmontu Arensovi návrh tří stolních robotů. Vznikl design tak nadčasový, že dodnes zůstal téměř nezměněn. Od roku 1936 je každý model kombinovatelný s množstvím praktických příslušenství a 50. léta přinesla oslnivou paletu barev. Ve firmě s dlouhou tradicí dokážou spojit původní krásu strojů s nejmodernějšími technickými inovacemi. Světově nejrozšířenější kuchyňské přístroje poznáte podle typické robustní kovové konstrukce a nadčasového zaobleného designu, v praxi vás překvapí dokonalou funkčností a výkonem.
Autor: Jana Šulistová; zdroj: www.kitchenaid220.com