Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama

Projezte se ke krásnějším vlasům

Projezte se ke krásnějším vlasům
Projezte se ke krásnějším vlasům Autor: Thinkstock
Na podzim a v zimě mívají vlasy tendenci ke zbrklému úprku. Abyste jejich emigraci alespoň částečně zabránili, zařaďte do jídelníčku potraviny, které obsahují vitaminy skupiny B, vitamin A, biotin, hořčík, křemík, selen, zinek a železo.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Čočka

Jedna porce čočky téměř pokryje denní dávku železa. Zdraví prospěšná luštěnina obsahuje také vitaminy B1 a B6, hořčík, měď a více než dvojnásobek denní dávky kyseliny listové.

Dýňová semínka

Štědrému koktejlu výživných a léčivých látek dominuje hořčík a zinek. Vlasům prospějete také pravidelnou konzumací dýňového oleje – již jedna čajová lžička denně udělá s vaší hřívou zázraky.

Projezte se ke krásnějším vlasům Foto: Thinkstock

Hrášek

Patří mezi osvědčené zásobárny železa, zinku a vitaminu B.

Chřest

Navzdory své nepatrné kalorické hodnotě se pyšní velkým množstvím provitaminu A, který má mimo jiné příznivý vliv na kvalitu vlasů. Obsahuje také tzv. vitamin krásy biotin.

Fazole

Tato luštěnina patří mezi štědré zdroje manganu, jenž kromě jiného pozitivně ovlivňuje růst vlasů a pomáhá předcházet kožním onemocněním.

Losos

Je bohatý na proteiny, vitamin B12, D a esenciální omega-3 mastné kyseliny, jež jsou klíčové pro zdraví pokožky hlavy. Pokud naše tělo trpí jejich nedostatkem, „odmění“ se nám lámavými vlasy bez lesku.

Projezte se ke krásnějším vlasům  Foto: Thinkstock

Mango

Toužíte-li po zdravé a husté kštici, pak je právě mango tou správnou volbou. Pestrobarevné subtropické ovoce je bohaté především na karoten, vitamin E a vitamin C, nechybí mu ani vitamin B a kyselina pantotenová, jež tělu dodává energii a pečuje o uchování barvy vlasů.

Projezte se ke krásnějším vlasům  Foto: ThinkstockMrkev

Mezi hlavní charakteristiky této zeleniny patří bohatý obsah karotenu – 100 g mrkve pokryje více než polovinu denní potřeby tohoto vitaminu. Pravidelná konzumace oranžově zbarvené zeleniny podporuje zdravý růst vlasů a pečuje o jejich krásu.

Para ořechy

Jsou jedním z nejlepších přírodních zdrojů selenu a důležitých minerálů vyživujících vlasovou pokožku.

Pivovarské kvasnice

Jednobuněčné rostlinné organismy byly původně odpadním produktem při vaření piva. Díky vysoké koncentraci všech vitaminů řady B a vyváženému obsahu esenciálních aminokyselin, vitaminů a minerálů se osvědčily jako výborný doplněk stravy podporující kvalitu a růst vlasů.

Špenát

Pravidelná konzumace čerstvé listové zeleniny se podílí na kráse a síle vlasů – špenát totiž obsahuje niacin, kyselinu listovou a biotin.

Vejce

Pyšní se vyváženým obsahem nutričně cenných látek. Nechybí jim vitaminy řady B, železo, fosfor, draslík a selen.

Projezte se ke krásnějším vlasům  Foto: Thinkstock

Vlašské ořechy

Obsahují alfa-linolenové a omega-3 mastné kyseliny, které ovlivňují kondici vlasových kořínků.

Autor: Nela Kučerová

Krásné a zdravé vlasy? Žádný problém!

Krásné a zdravé vlasy: Skvělé tipy pro každý den


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama