Zeleninové kari z Keraly

Doba přípravy:
Počet porcí: 4
Zeleninové kari z Keraly, © 2012 Jamie Oliver Enterprises Limited Foto:
Zeleninové kari z Keraly, © 2012 Jamie Oliver Enterprises Limited
Foto: David Loftus

Aromatické zeleninové kari v indickém stylu zaujme souhrou výrazných chutí a vůní. Uvařte si společně s Jamie Oliverem dokonalou večeři doslova za pár minut. Další inspiraci na super rychlé recepty hledejte každý den v 17.30 na Prima love nebo v nové kuchařce Jamie Oliver – 15 minut v kuchyni!

Přečtěte si exkluzivní rozhovor s Jamie Oliverem:

Článek

Jamie Oliver Foto: JamieOliver.com

Jamie Oliver exkluzivně: Skvělé jídlo uvaříte za pár minut!

Svou zálibu ve zdravém jídle dokládá svým aktivismem. Spolupracuje dokonce i s první dámou Ameriky, Michelle Obamovou, aby děti dostávaly v amerických jídelnách více než ...

Co potřebujete: Všechny ingredience připravené * Horká voda v konvici * Grilovací pánev na vysokém plameni * Střední kastrol s pokličkou na středním plameni * Velký kastrol na mírném plameni * Robot (s nožovým nástavcem) v pohotovosti

Suroviny
Kari:
květák 1/2 hlávky
řepkový olej 2 lžíce
semínka černé hořčice 1 vrchovatá lžička
semínka pískavice 1 vrchovatá lžička
kurkuma 1 vrchovatá lžička
sušené listy kari 1 malá hrst
zázvor kousek velikosti palce
česnek 2 stroužky
jarní cibulka 6 ks
čerstvý koriandr 1 velký svazek
zralá rajčata 2 ks
nízkotučné kokosové mléko 1 konzerva (400g)
cizrna 1 konzerva (400g)
kousky ananasu 1 konzerva (227g)
citron 1 ks
Rýže:
rychlovarná celozrnná nebo basmati rýže 1 hrnek (300 g)
citron 1/2 ks
K podávání:
čerstvá máta 1/2 svazku
netučný bílý jogurt 3 lžíce
citron 1/2 ks
placky papadam 4 ks
Postup
1

Otrhejte vnější listy květáku, pak ho nakrájejte na centimetrové plátky a opečte je na grilovací pánvi z obou stran.

2

Do středního kastrolu dejte vařit 1 hrnek rýže se 2 hrnky vroucí vody, hřebíčkem, půlkou citronu a špetkou soli, přikryjte pokličkou.

3

Olej vlijte do kastrolu, pak rychle vmíchejte semínka hořčice a pískavice, kurkumu a listy kari. Oloupaný zázvor, česnek, očištěné jarní cibulky, chilli papričku a stonky koriandru rozmixujte najemno a vmíchejte do kastrolu.

4

Přidejte nahrubo nakrájená rajčata. Vlijte kokosové mléko, přidejte zcezenou cizrnu, kousky ananasu i se šťávou. Přidejte opečený květák, přikryjte, zvyšte plamen a uveďte do varu.

5

Syrové placky papadam dejte do mikrovlnky (800 W) na minutu nebo dvě, aby se nafoukly.

6

Otrhejte lístky máty a rozdrťte je v hmoždíři na pastu. Vmíchejte k ní jogurt, přidejte pořádný střik citronové šťávy a ochuťte solí a pepřem.

7

Šťávu ze zbylého citronu vymačkejte do kari a dochuťte ho. Navrch natrhejte lístky koriandru a podávejte s rýží a plackami.

Fotografie a recept použity z knihy: Jamie Oliver – 15 minut v kuchyni (Jamie’s 15-Minute Meals). Recepty: © Jamie Oliver, 2012. Kniha „Jamie Oliver – 15 minut v kuchyni“ vydána v českém jazyce 7.10. 2013 © MLD Publishing s.r.o.

Jamie Oliver - 15 minut v kuchyni

Jamie Oliver 15 minut v kuchyni

Nová kuchařka Jamieho Olivera vás naučí vařit bleskově rychlá jídla pro pracovní dny. Volně navazuje na předchozí úspěšný titul „Jamie Oliver – 30 minut v kuchyni“. Kniha čtenáře naučí připravit rychlé a zdravé hlavní jídlo, které nakrmí celou rodinu. „Kniha je zcela a úplně věnována tomu, co chcete – bleskově připravené chutné a výživné jídlo na každý den,“ dodává Jamie Oliver.

Jídla v knize splňují téměř nemožné zadání. Jsou zároveň nutričně a chuťově vyvážená, nezávisí na drahých surovinách a jejich příprava je bleskově rychlá. Recepty jsou načasovány asi na 15 minut přípravy, i začátečníkům ale umožní připravit skvělé jídlo na konci vytíženého pracovního dne.

Recepty jsou rozděleny do 9 hlavních kapitol podle typu jídla – kuře, hovězí, vepřové, jehněčí, ryby, těstoviny, polévky a sendviče, zelenina, snídaně. Řada receptů je vegetariánských, takže se úplně obejdou bez masa. Každá jednotlivá porce pak obsahuje zhruba 580 kalorií a obsahuje maximálně vyvážený poměr živin.

Videa

reklama

reklama