Fit díky bylinkám a koření

Fit díky bylinkám a koření  Foto:
Fit díky bylinkám a koření
Foto: Thinkstock

Přemýšlíte, jak se před létem rychle dostat do formy, zbavit se nadýmání a přestat zadržovat vodu? Uberte na soli a zapojte do kulinářských hrátek rozmanité bylinky i koření – změny vás příjemně překvapí!

Estragon

Aromatické koření obsahuje štědré množství vitaminu C a je užitečné při dietách bez soli, neboť přirozeně zdůrazní chuť potravin. Využít ho můžete při přípravě omáček, marinád, grilovaných ryb, bílého masa, omelet a těstovinových či zeleninových salátů.

Kerblík

Oblíbená bylinka stimuluje játra, působí močopudně, protizánětlivě a celkově povzbuzuje organismus. Kerblík se vyznačuje jemnou vůní, která se nejlépe hodí do salátů, omelet, studeného masa, polévek a pokrmů z chřestu.

Fit díky bylinkám a koření 3Koriandr

Tzv. „indická petržel“ patří mezi nejrozšířenější aromatické rostliny na světě. Čerstvé lístky působí močopudně a příjemně provoní polévky, zeleninové saláty i omáčky. Na konci vaření je můžete přidávat také k rybám či drůbeži.

Kopr

Zabraňuje nadýmání a je bohatý na vitamin C. Odvar z kopru vypitý po jídle usnadňuje trávení a příjemně osvěžuje dech. Čerstvé lístky kopru můžete využít při přípravě ryb a korýšů, hodí se také do vařené zeleniny, omáček a bramborového salátu.

Článek

V květináčích umístěných na slunném místě se při troše péče daří pažitce, petrželce, šalvěji, rozmarýnu nebo majoránce Foto: Thinkstock

Základní pravidla pěstování bylinek na okně

Stačí troška místa, sluníčka a vody – a vaše jídlo získá jinou dimenzi.

Šafrán

Vzácné koření podporuje činnost žlučníku, stimuluje trávení, uvolňuje energii a zlepšuje náladu. Přidává se například do rizota, paelly, indického pilafu, polévek a pokrmů z ryb.

Fit díky bylinkám a koření 2

Máta

Většina druhů máty funguje jako účinný pomocník proti nadýmání a bolestem břicha. Z čerstvé máty si můžete připravit například vynikající čaj, který usnadňuje trávení. Lístky máty lze nakrájet jako koření k rybám a masu, zelenině nebo do ovocných salátů. Bývají součástí mnoha orientálních jídel – výborně se hodí například do pokrmů z kuskusu. Dokážou oživit také tvarohové nebo zmrzlinové dezerty.

Článek

Máta peprná  Foto: Thinkstock

Máta peprná (Mentha piperita)

Už ve středověku vznikla máta peprná křížením máty vodní a máty klasnaté. Od té doby zdomácněla po celém světě. V některých oblastech Severní Ameriky je na seznamu ...

Fit díky bylinkám a koření 4

Římský kmín

Koření z čeledi miříkovitých účinně působí proti nadýmání. Používá se ke kořenění mletých mas – především salámů a klobás. Hodí se také do pokrmů z rýže nebo jídel, která obsahují hodně zelí, brambor, mrkve a lilku.

Zázvor

Příznivé účinky exotické trvalky znali již staří Řekové i Římané. Zázvor mimo jiné zvyšuje tvorbu trávicích šťáv, neutralizuje kyseliny v zažívacím ústrojí a je vhodným pomocníkem proti nadýmání. Nakrájený čerstvý kořen se přidává do mnoha jídel – k masům, salátům, rybám či darům moře.

Autor: Nela Kučerová

Videa

reklama

reklama