5 zdraví prospěšných semínek

 

Autor: Tereza Pánková, www.tastytalkings.com

 

Chia semínka Foto:
Zdroj: Thinkstock
Chia semínka

Tato semínka se poslední dobou těší velké oblibě. Obsahují totiž vysoké množství železa, vápníku, omega-3 nenasycených mastných kyselin a dalších zdraví prospěšných látek. Důležité je i to, že nemají žádnou specifickou chuť. Fungují proto dobře jako doplněk stravy, jsou vhodná pro všechny a dají se kombinovat s různými pokrmy. Jejich největší trik spočívá v tom, že dokážou navázat velké množství vody a zvětší svůj objem až 12krát. Tělo tak získá dostatečnou hydrataci! Původem jsou tato semínka ze Střední Ameriky, do svého jídelníčku je zařazovali například Aztékové. Jedná se o maličká semínka šalvěje hispánské, jejíž pěstování je velice náročné a nemůže se proto vysazovat kdekoliv.

PRIMA TIP:

Pokud chcete nahradit vejce, použijte chia semínka: fungují jako skvělé pojivo. Stačí v misce smíchat jednu polévkovou lžíci semínek, tři polévkové lžíce vody a nechat asi 15 minut odležet, dokud se semínka neobalí „gelem“. Toto množství nahradí jedno vejce.

Videa

reklama

reklama