Projezte se k lepší náladě

Projezte se k lepší náladě  Foto:
Projezte se k lepší náladě
Foto: Thinkstock

Zkoušíte se zbavit podzimního splínu nákupy, skleničkou alkoholu nebo dokonce přemýšlíte o antidepresivech? Proč to komplikovat – nejlepší a nejbezpečnější koktejl pro optimističtější pohled na svět můžete najít přímo na svém talíři. Nesmutněte a ochutnejte!

Vinné hrozny

Obsahují fruktózu, která mírně zvedá hladinu cukru v krvi a pomáhá tak předcházet únavě, nervozitě a nedostatečnému soustředění.

Hnědá rýže

Královna mezi sacharidy obsahuje vitaminy B1 a B3, vlákninu a kyselinu listovou, která zklidňuje nervy a pomáhá předcházet depresi. V hnědé rýži je navíc pouze malý podíl škrobů – to znamená, že během její konzumace nedochází k výkyvům glukózy v krevním oběhu, jež vedou k podrážděnosti a špatné náladě.

Projezte se k lepší náladě  Foto: Thinkstock

Banán

Lahodné tropické ovoce obsahuje kombinaci aminokyseliny tryptofan a vitaminu B6, jež pomáhají tělu produkovat serotonin a přispívají ke zlepšení nálady. Plody banánovníku jsou účinným pomocníkem při poruchách spánku; díky vyváženému koktejlu výživných látek navíc uklidňují podrážděné nervy.

Projezte se k lepší náladě  Foto: ThinkstockVlašské ořechy

Jejich pravidelná konzumace zmírňuje bolest hlavy, nervozitu, podrážděnost a dodává tělu energii. Vlašské ořechy jsou jedním z nejlepších zdrojů omega-3 mastných kyselin a uridinu – kombinace těchto dvou látek pomáhá zlepšovat komunikaci mezi neurony v mozku.

Ovesné vločky

Jsou zdrojem kyseliny listové, vitaminu B1, B5 a B6. Jejich pravidelná konzumace pomáhá tlumit výkyvy hladiny krevního cukru, které mohou způsobovat rozmrzelost a změny nálady.

Hořká čokoláda s vysokým obsahem kakaa

Poskytuje tělu mnoho cenných antioxidantů a pomáhá zahnat chuť na sladká a tučná jídla. Již několik gramů této zdravé lahůdky stačí pro uvolnění endorfinů a zvýšení hladiny serotoninu, jehož nedostatek způsobuje změny nálady, podrážděnost, depresi a poruchy spánku.

Článek

5 důvodů, proč jíst čokoládu  Foto: Thinkstock

5 skvělých důvodů, proč jíst čokoládu

Čokoláda zvyšuje naši výkonnost, zlepšuje náladu a ještě mnohem víc! Máme pro vás 5 vědecky podložených důvodů, proč si můžete na čokoládě pochutnat bez výčitek.

Projezte se k lepší náladě  Foto: ThinkstockAvokádo

Exotické plody s hedvábně jemnou dužinou jsou zdrojem speciálního druhu cukru (monosacharid manózy), který dodává energii při chronické únavě. Avokádo vyniká také obsahem lecitinu – tento stavební prvek buněk se podílí na mentálních a nervových procesech, zlepšuje paměť a schopnost soustředění.

Pivovarské kvasnice

Představují vynikající koktejl všech vitaminů řady B, esenciálních aminokyselin, minerálů a stopových prvků. Jejich konzumace je důležitá zejména tehdy, pokud trpíte nechutenstvím a trápí vás nespavost, deprese, nervozita a pocity únavy.

Špenát

Oblíbená zelenina nabízí směs vitaminů skupiny B podporujících činnost nervů a mozku. Obzvláště příznivý je vliv kyseliny listové (vitamin B9), jež se podílí na tvorbě látek důležitých pro funkci nervové soustavy a podporuje zvýšení hladiny serotoninu v mozku. Její nedostatek může být jednou z příčin deprese.

Projezte se k lepší náladě  Foto: Thinkstock

Projezte se k lepší náladě. Foto: Thinkstock

Autor: Nela Kučerová

 

Článek

Šťastný život Foto: thinkstock.com

5 tipů na šťastný život už od zítřka

Život prožiju dobře, pokud vím, s jakou myšlenkou ho chci skončit.

Článek

Zamlsejte si pomeranč a hubněte! Foto: thinkstock.com

Svěží dieta: Které citrusy nejvíc podporují spalování tuků?

Spojte příjemné s užitečným. Citrusy nám dodají hodně vitaminu C a navíc nakopnou náš metabolismus!
Videa

reklama

reklama